Galliprant, hoe is jullie ervaring?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Het onderwerp zegt het al, wie van jullie heeft er ervaring met Galliprant en hoe is die ervaring?
toscak
5-sterren
5-sterren

Re: Galliprant, hoe is jullie ervaring?

Bericht door toscak »

Lang geleden met Bob, die mocht geen pijnstiller ivm maag. Het werkte prima en heb geen bijwerkingen gemerkt.
toscak
5-sterren
5-sterren

Bericht door toscak »

Ik lees nu mijn laatste post erover op 26-10-2020 en schrijf daar ongeveer hetzelfde als hierboven :)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

OK! Dank je wel, ook voor het opzoeken!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Verder niemand ervaring?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik geef dan zelf maar even mijn ervaring. Fritzi krijgt nu 5 dagen Galliprant en het slaat aan. Ze is niet misselijk, heeft geen diarree maar heeft beduidend minder pijn aan haar pootjes (ze heeft artrose in haar platvoet en artrose in haar schouders, door het ongeluk van pak m beet 7 jaar geleden - daardoor is ze ongelijk komen te staan met de voorpoten). Ik geeft het vooralsnog een 8 !!
toscak
5-sterren
5-sterren

Bericht door toscak »

Super fijn!! Ik zag toevallig ook ineens wat FB posts voorbij komen van mensen die dezelfde positieve ervaring hebben
Envie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Envie »

Goed. Mijn golden heeft dit zo’n twee jaar gehad zonder klachten.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik ben echt superrrr blij dat het aanslaat. Want anders had ik het even niet meer geweten. Ze krijgt al acupunctuur en dat werkte onvoldoende om haar pijnvrij te houden. pYnmix werkte heel lang superrrrr goed maar de laatste tijd niet meer voldoende. Ik ben toen Metacam gaan geven en daar is ze hartstikke ziek van geworden. Arme hond was zoooo vreselijk misselijk dat de hele dag het kwijl uit haar bek liep. Nu is ze weer blij en vrolijk en gisteren trok ze zelfs een grote boomtak ergens vandaan om er samen met Sjoerd mee te gaan spelen. Ik had Aqua therapie voor haar geregeld maar dat heb ik weer afgezegd. Want wat wel super vervelend is, is dat Fritzi sinds de Metacam wagenziek is. Ik hoopte dat dat weer minder zou gaan worden, maar helaas pindakaas, ze is nog steeds hartstikke wagenziek. Gember, Puur Stomac, zouthout, magnesium geprobeerd: helpt allemaal niet. Ik ga dus niet meer 1 uur met haar in de auto, dat doe ik haar niet aan. Maar goed, zo is ze gelukkig weer blij en geen spoortje misselijkheid van de Galliprant (wagenziekte komt daar ook niet van, ze was al wagenziek voordat ik dit begon te geven).
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Fijn dat voor Fritzi de Galliprant aanslaat, pijnstilling blijft toch altijd 'uitproberen' en waar de één het super op doet, krijgt de ander de meest onmogelijke klachten.

Wat betreft je Aquatherapie ... je weet dat in Moordrecht echt een super adres zit. Is maar een minuut of 20 rijden, dus misschien als je ooit weer overweegt een optie om in je achterhoofd te houden.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Wat fijn dat het goed aanslaat zeg! Wat een groot verschil geeft dat met deze pijnstilling, fijn haar dan zo weer te zien he.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ina schreef: di 02 sep 2025, 13:17 Fijn dat voor Fritzi de Galliprant aanslaat, pijnstilling blijft toch altijd 'uitproberen' en waar de één het super op doet, krijgt de ander de meest onmogelijke klachten.

Wat betreft je Aquatherapie ... je weet dat in Moordrecht echt een super adres zit. Is maar een minuut of 20 rijden, dus misschien als je ooit weer overweegt een optie om in je achterhoofd te houden.
Ik weet het. Maar daar kon ik pas in oktober terecht. En toen het er echt even toe deed (toen ik met de Metacam moest stoppen en we nog niks anders hadden) : kwam dat te laat.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Fozzy heeft dat jaren gehad ivm ed.
Werkte prima bij hem en hij was gevoelig op maag/buik en had geen last ervan.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Beetje aan de late kant ::) maar wij hebben inmiddels ruime ervaring: onze vorige hond Torvi heeft het er jaren goed op gedaan i.v.m. ED en artrose en Diablo krijgt het nu al zeker 2 jaar, ook vanwege artrose. Een paar maanden geleden begon hij toch slechter te lopen en sindsdien combineren we het met gabapentine en loopt hij weer als een zonnetje, maar onze ervaringen met Galliprant zijn dus erg positief en ze hadden/hebben geen last van bijwerkingen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Super bedankt voor jullie reacties!!

Fritzi krijgt inmiddels bijna 2 maanden Galliprant en het werkt goed! Ik ben erg blij met het resultaat want ze heeft geen last van bijwerkingen!!! Ik vraag me oprecht af waarom het zo weinig wordt voorgeschreven.... Iemand enig idee?

Plaats reactie