Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
Ik ben al meer dan een uur terug van de wandeling en voel iets kriebelen op mijn hand. Zo'n heel klein, hard lopend teekje, nauwelijks te zien maar wel eentje die zich lekker in je huid kan boren en er haast niet meer uit te krijgen is.
Daarbij ben ik ook nog idioot allergisch en krijg ik standaard een enorme rode kring, of het nu een teek of mug is die me te pakken neemt.
Teken, dat is echt een enorm nadeel van in het noorden wonen, in Rotterdam had ik ze nooit.
Door Tanna
doranto schreef: wo 26 feb 2025, 12:16 Nou hier in het zuiden zitten ze ook hoor. Vanochtend had Xanne haar eerste.
Ja, in het zuiden had ik ook altijd teken. Wij wonen nu in een gebied waar er bizar veel zitten.
Door Lizzy
Shit.... Ik verheug me er zooo niet op, op het tekenseizoen. Na Lyme op te hebben gelopen ben ik al weken aan het peinzen hoe ik mezelf (en Leo) ga beschermen tegen teken. En ik heb het antwoord nog steeds niet gevonden. Wij controleren onszelf nu echt goed voor we naar bed gaan en 's morgensvroeg maar ik zou liever hebben dat ze helemaal niet meer op ons kruipen :-X

En troost je Tanna: wij wonen in Zoetermeer. Beide 1 keer een vastgezogen teek: beide Lyme :-X
Door Kim_S
Lizzy schreef: wo 26 feb 2025, 18:24 Shit.... Ik verheug me er zooo niet op, op het tekenseizoen. Na Lyme op te hebben gelopen ben ik al weken aan het peinzen hoe ik mezelf (en Leo) ga beschermen tegen teken. En ik heb het antwoord nog steeds niet gevonden. Wij controleren onszelf nu echt goed voor we naar bed gaan en 's morgensvroeg maar ik zou liever hebben dat ze helemaal niet meer op ons kruipen :-X

En troost je Tanna: wij wonen in Zoetermeer. Beide 1 keer een vastgezogen teek: beide Lyme :-X
Als je weet hoe, hoor ik het graag…
Afgelopen jaar had ik er zelf ook een, echt brrrrrr :-X Je ontkomt er gewoon echt niet aan. Overal zitten ze…
Voor in onze tuin hebben we vorig jaar aaltjes gebruikt, die zorgen dat de teken doodgaan. En ik moet zeggen dat de honden echt veel minder teken hadden na een rondje in de tuin. Dus dat gaan we dit jaar maar weer doen. Daarvoor moet het alleen wel iets warmer zijn, dat vinden die beestjes leuker.
Door Lizzy
Kim_S schreef: wo 26 feb 2025, 19:13 Als je weet hoe, hoor ik het graag…
Afgelopen jaar had ik er zelf ook een, echt brrrrrr :-X Je ontkomt er gewoon echt niet aan. Overal zitten ze…
Voor in onze tuin hebben we vorig jaar aaltjes gebruikt, die zorgen dat de teken doodgaan. En ik moet zeggen dat de honden echt veel minder teken hadden na een rondje in de tuin. Dus dat gaan we dit jaar maar weer doen. Daarvoor moet het alleen wel iets warmer zijn, dat vinden die beestjes leuker.
Het is echt brrr. Ik ben gewoon echt als de dood om zelf nog eens een teek op te lopen.

Wij hadden vorig jaar ook aaltjes voor de tuin en dat scheelde enorm! Nadat we die hebben geplaatst hebben we geen teken meer op de honden gehad nadat ze in de tuin hadden lopen klooien (ze kwamen altijd met teken weer het huis binnen). Bos is een ander verhaal. En wij lopen in het bos netjes op de paden maar bij ons lopen de teken van de honden over op ons, als ze 's avonds op de bank naast ons liggen :-X
Door Kim_S
Lizzy schreef: wo 26 feb 2025, 21:45 Het is echt brrr. Ik ben gewoon echt als de dood om zelf nog eens een teek op te lopen.

Wij hadden vorig jaar ook aaltjes voor de tuin en dat scheelde enorm! Nadat we die hebben geplaatst hebben we geen teken meer op de honden gehad nadat ze in de tuin hadden lopen klooien (ze kwamen altijd met teken weer het huis binnen). Bos is een ander verhaal. En wij lopen in het bos netjes op de paden maar bij ons lopen de teken van de honden over op ons, als ze 's avonds op de bank naast ons liggen :-X
En dan liggen de honden hier niet eens naast ons op de bank… Ze lopen toch gewoon over :-X
Door Tanna
Lizzy schreef: wo 26 feb 2025, 18:24 Shit.... Ik verheug me er zooo niet op, op het tekenseizoen. Na Lyme op te hebben gelopen ben ik al weken aan het peinzen hoe ik mezelf (en Leo) ga beschermen tegen teken. En ik heb het antwoord nog steeds niet gevonden. Wij controleren onszelf nu echt goed voor we naar bed gaan en 's morgensvroeg maar ik zou liever hebben dat ze helemaal niet meer op ons kruipen :-X

Ik heb er elk seizoen wel een stuk of 30 en zit inmiddels vol met rode plekken en littekens. Testen op Lyme, daar begin ik niet eens aan.
Door Lizzy
Tanna schreef: wo 26 feb 2025, 22:06 Ik heb er elk seizoen wel een stuk of 30 en zit inmiddels vol met rode plekken en littekens. Testen op Lyme, daar begin ik niet eens aan.
Die vast zitten?? Vast gezogen??? Ook wel eens volgezogen? (wij hadden beide 1 keer 1 volgezogen teek).
Door Tanna
Lizzy schreef: do 27 feb 2025, 07:51 Die vast zitten?? Vast gezogen??? Ook wel eens volgezogen? (wij hadden beide 1 keer 1 volgezogen teek).
Ja, allemaal vast. Ik merk het meestal wel snel omdat ik er zo'n hevige reactie van krijg maar als er het gebeurt als ik slaap of vlak voor het slapen zit hij wel langer, hoewel ik er soms van wakker word. Jeuk en pijn komen heel gauw op en dat is mooi maar zelfs als zo'n kreng maar even vast heeft gezeten krijg ik jeuk, pijn, zwelling en een rode kring. Net als met muggensteken of met welke andere steken en beten dan ook. Ik heb na een muggensteek ook al een paar keer wondroos gehad.
Door Lizzy
Tanna schreef: do 27 feb 2025, 08:23 Ja, allemaal vast. Ik merk het meestal wel snel omdat ik er zo'n hevige reactie van krijg maar als er het gebeurt als ik slaap of vlak voor het slapen zit hij wel langer, hoewel ik er soms van wakker word. Jeuk en pijn komen heel gauw op en dat is mooi maar zelfs als zo'n kreng maar even vast heeft gezeten krijg ik jeuk, pijn, zwelling en een rode kring. Net als met muggensteken of met welke andere steken en beten dan ook. Ik heb na een muggensteek ook al een paar keer wondroos gehad.
Jeetje, wat heftig.... Je kunt ook niet iedere keer antibiotica gaan halen na zo'n teek. Dus jij wil ook wel weten hoe je dit kunt voorkomen, net als ik!

Nou ja, als ik het zo lees, hebben de meeste teken in jouw regio geen Borrelia bacterie bij zich! Bij ons kennelijk wel (2 vast gezogen teken, 2 keer Lyme).
Door Tanna
Lizzy schreef: do 27 feb 2025, 08:32 Jeetje, wat heftig.... Je kunt ook niet iedere keer antibiotica gaan halen na zo'n teek. Dus jij wil ook wel weten hoe je dit kunt voorkomen, net als ik!

Nou ja, als ik het zo lees, hebben de meeste teken in jouw regio geen Borrelia bacterie bij zich! Bij ons kennelijk wel (2 vast gezogen teken, 2 keer Lyme).
Tja, dat weet ik niet. Ik ben ook vaak heel beroerd en koortsig, zowel van teken als muggen. En muggen kunnen ook Lyme overbrengen. Daarbij heb ik al een hele rits gezondheidsproblemen dus het is zoals het is, ik kan er toch niks aan veranderen.
Door frodo quin
Ah gotver. Ik haat tekenseizoen sinds ik hier woon. Nooit in mijn leven een teek gehad en in de laatste twee jaar al een paar. Ik vind het ook niet tof elke 6 weken pesticiden in mijn honden te gooien. Hier jog geen gezien en hopelijk blijft dat nog minstens een maand zo.
Door Lizzy
Tanna schreef: do 27 feb 2025, 09:50 Tja, dat weet ik niet. Ik ben ook vaak heel beroerd en koortsig, zowel van teken als muggen. En muggen kunnen ook Lyme overbrengen. Daarbij heb ik al een hele rits gezondheidsproblemen dus het is zoals het is, ik kan er toch niks aan veranderen.
Heftig zeg... Maar ik weet niet of ik het met het vetgedrukte eens ben. Ik begrijp dat je niet voor iedere teek of mug antibiotica kunt halen want dan zit je het jaar rond aan de AB. Maar er zijn goede alternatieven. Misschien dat je eens moet kijken naar kaardenbol.

Deze site bijv: https://www.rozemarijnenthijm.nl/advies-ziekte-van-lyme

https://natuurlijkwelzijn.org/kruidenge ... -kaardebol

En deze: https://kaardeboltinctuur.nl/ (hier koop ik mijn tinctuur).

Ik heb van Kaardenbol al meer effect dan van de antibiotica.

En er zijn meer kruiden. Kijk maar eens op deze website: https://lymevereniging.nl/zeven-kruiden ... ageerbuis/

Wij nemen ook Cat's Claw, Japanse Duizenknoop (Resveratrol), Scutellaria. Extra vitamine D3, C, magnesium, zink, selenium en vitamine B complex (vooral voor de B3).

We hebben ook Cistus incanus thee met stevia geprobeerd. Zal echt heel goed zijn maar ik krijg het niet weg, te goor. Ik ga (als al m'n capsules met bovenstaande kruiden op zijn) druppels bestellen waar het in zit:

https://www.biopure.eu/us/extracts/alco ... l-cocktail

Dat bevat allemaal Lyme kruiden! Er bestaat nog een andere kruidencocktail zonder Cistus: https://www.activemedicus.com/produkte/ ... ertropfen/

Daar heb ik ook wel groot vertrouwen in, maar ik ga voor die van BioPure. Dat is ontwikkeld met Dr. Klinghardt, DE Lyme man (licht alternatief - maar hij heeft 2 Lyme centrums ingericht, 1 in de USA en 1 in de UK).

Misschien zit er wat voor je bij!!

:-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door