mijn teckel heeft af en aan last van zijn oren.
ze ruiken sterk, zwart/donkerbruin smeer, hij schudt dan met zn hoofd en krabt er veel aan, waardoor het dan dik en rood word, soms ook met wondjes van het krabben.
van de DA kreeg hij recicort, en dat hielp tegen de ergste jeuk, maar zijn oren begonnen daardoor helemaal te vervellen, ik kon de vellen er letterlijk uittrekken.
nu al een tijdje wekelijks (bij klachten extra) bezig met traumapet oorreiniger.
helpt tegen viezigheid en jeuk, maar nu sinds een paar dagen (donderdag voor het laatst zijn oren gedaan met traumapet) valt mij op dat het linkeroor nat blijft.
wanneer ik voorzichtig in het oor voel met mijn vinger, is het erg nat, gisteren kwam er ook veel lichtbruin oorsmeer mee toen ik dat deed, maar daaronder blijft het nat.
het stinkt niet, hij krabt er niet aan. schudt soms wel met zijn hoofd/oren.
de gehoorgang is bijna niet te vinden, alsof het dicht zit. in het andere oor voel je met je vingertopje duidelijk de opening, maar in het linker oor niet.
wat nu te doen?
zolang hij geen last lijkt te hebben, even aankijken? doorgaan met Traumapet, of toch iets anders proberen?
behalve Traumapet heb ik deze ook nog in huis, maar durf het niet te gebruiken met een nat oor:
Epiotic SIS Oorreiniger https://www.medpets.nl/epiotic-sis-oorreiniger