Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door EH205
Goedemiddag, ik wil KVV van Kivo gaan voeren aan mijn rottweiler teefje van 34 kilo. Nu lees ik dat zij dan 1,5 kilo nodig heeft per dag. Is dit echt zo ? Of is het echt puur op gevoel voeren? Aangezien je dan best wel op een behoorlijk bedrag komt per maand (aangezien de prijzen ook om hoog gaan van Kivo). En wat moet ik naast KVV compleet nog bijvoeren? Ik hoor graag wat tips :)
Door pearlsofpassion
Dat hangt er echt vanaf hoeveel ze nodig heeft.
Wat eet ze nu? Brok? Als ze nu zo'n 750gr brok per dag nodig heeft, dan zal ze zo'n kleine 1,5kg kvv nodig hebben. Extra's kan je dan van die hoeveelheid aftrekken..

Maar veel hangt dus af van de leeftijd, energielevel, mate van beweging en of ze gecastreerd is of niet. Dat maakt allemaal samen hoeveel ze per dag nodig heeft.
Door EH205
Dankjewel voor je bericht. Ze krijgt nu brok, onbeperkt. Maar aangezien ze hier niet fan van is eet ze echt alleen als ze honger heeft. We hebben al een aantal brokken geprobeerd, maar ik ben over geen tevreden. Daarom wil ik ook overstappen op KKV, ook omdat ik zeker weet dat ze dit wel gaat lusten. Maar ik vroeg me af of er naast KKV ook nog supplementen (vitamine) bij gegeven moeten worden? Of dat bijvoorbeeld ‘Kivo Rund Compleet’ voldoende is.
Door Thea
Om Kivo als compleet te voeren zal je meerdere diersoorten moeten voeren. Minstens 4 diersoorten en vis.

Kivo gebruikt geen premix maar noemt het compleet als zijnde dier. Dus er zit bot,vlees en organen van het diersoort in.
Kivo gaat niet zoveel qua prijs omhoog, daar ze hun inkoop prijzen van de meeste soorten wat verlagen.
Kijk naar evt gevarieerde pakketten.
Door EH205
Oke heel erg bedankt voor het advies. Dus als ik dan 4 diersoorten per week ga voeren is dit voldoende voor mijn hond? Of is het dan beter om ook vitamine etc bij te geven daarnaast?
Door pearlsofpassion
Hoe oud is ze nu?
Steriel of niet?
En hoeveel beweging krijgt ze?

Dan kunnen we een inschatting proberen maken hoeveel ze per dag zal mogen eten.
Als ze wat te mager is zal dat in het begin dan nog wat meer zijn om op gewicht te komen. Dan kan je ook best even inschatten wat haar ideale gewicht zou zijn en daarmee rekenen.
Door EH205
Ze word in februari 4 jaar. Ze is niet gesteriliseerd (wil ik wel laten doen). Ze heeft pas een nestje gehad en is daardoor dus erg afgevallen en heeft veel ingeleverd. Aangezien ze haar brok niet goed eet wil ik wel iets anders proberen wat ze wel goed eet zoals KKV. We bouwen nu langzaam haar conditie weer op. Bewegen dus voor nu niet heel actief maar gemiddeld
Door Lizzy
EH205 schreef: zo 15 dec 2024, 15:55 Goedemiddag, ik wil KVV van Kivo gaan voeren aan mijn rottweiler teefje van 34 kilo. Nu lees ik dat zij dan 1,5 kilo nodig heeft per dag. Is dit echt zo ? Of is het echt puur op gevoel voeren? Aangezien je dan best wel op een behoorlijk bedrag komt per maand (aangezien de prijzen ook om hoog gaan van Kivo). En wat moet ik naast KVV compleet nog bijvoeren? Ik hoor graag wat tips :)
Ze weegt nu 34 kg. Wat zou ze moeten wegen? Ze heeft minimaal 2% van haar correcte lichaamsgewicht nodig. Zeker nu ze te mager is en wat bij moet komen. Stel ze moet 42 kg wegen, dan zit je met 2% op 850 gram ongeveer. Maar omdat ze nu aan moet komen, heeft ze een hoger percentage nodig. Ik zou zeggen dat je met aardig wat ondergewicht best even tijdelijk 4% mag gaan voeren en dan zit je inderdaad op 1,5 kg minimaal. Maarrrr, dat is dus tijdelijk. Dat is voor het harde werken dat ze heeft gedaan moet je maar denken :)
Door EH205
Ja precies! Oke duidelijk, dan ga ik daar eens mee aan de slag. Hopelijk komt ze snel weer aan en ben benieuwd wat ze van het voer vind. Heel erg bedankt voor de tips :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door