Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Joel he
Hoi hoi, wij gaan 4 Jan onze pup boerboel ophalen. Zijn er meerdere hier die hun boerboel ophalen barf hebben en hoeveel eet die op volwassen leeftijd ongeveer?

Vader is een reus van 85kg droog.
Dus worden aardige maaltijden denk ik :D
Bijlagen
IMG-20241211-WA0012.jpg
IMG-20241211-WA0012.jpg (383.76 KiB) 3557 keer bekeken
Door Lizzy
Wow, wat een schatje! Gefeliciteerd! En nu maar aftellen :biggrin2:

Volwassen Boerboels eten in de regel niet zo veel qua het percentage van hun lichaamsgewicht. Als ze echt helemaal uitgegroeid zijn he, bedoel ik. Maar ja, stel hij gaat 85 kilo wegen en zeker als ie nog jong en energiek is en hij eet 2% van zijn lichaamsgewicht: dan is dat toch een slordige 1700 gram per dag.

En ook tijdens het opgroeien gaat er een hoop voer in. Ik heb een Dalmatiër reu en die at op jonge leeftijd ook 1600 gram per dag (maar dat is ook een zeer energiek ras). Ja, dat is dan even schrikken, ook qua € wat daar in gaat.
Door frodo quin
Als je eens aan de fokker of eventueel in een boereboelbgroep vraagt hoeveel ze op hun maximum aten en wat als volwassen hond en je diet dat maal 2, dan kom je op wat het in barf zou zijn.

Mijn eigen honden eten/aten op hun max iets meer dan Sjoerd van Lizzy (zo een 1800gram). Maar ook zij zijn heel actieve honden en ik doe dus ook best veel met hen. Niet te vergelijken met een boereboel op dat vlak. Daar staat tegenover dat ze een stuk lichter zijn. Beiden gecastreerd na de eerste loopsheid, al moet ik zeggen dat ik daarmee geen verschil qua voerbehoefte heb gemerkt. Ze zijn nu beiden tussen de 30 en 35 kilo, maar daar kan met name bij eentje wel nog wat bij komen al zal die normaal ook niet veel meer dan 35 kilo gaan wegen.

Het zou mij niet verbazen dat jouw pup op zijn max wel over die twee kilo zal gaan al is het een moeilijke vergelijking.
Door lauraV
Mooi om te zien dat de boerboelpup barf gaat eten ...toen dacht ik .. omg daar gaat een hoop in :o :biggrin2: (zeker in verhouding met mijn jackrussel die maar 80 gram eet ...)

btw , we bekijken graag puppy foto`s ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door