Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omdat Trump zegt wat ze willen horen. Omdat Trump een bepaald charisma heeft. Net als onze blonde meneer Geert Wilders. Die beloofde ook van alles wat hij niet waar kan maken. Ook die kreeg enorm veel stemmen bij de laatste verkiezingen.

Ik ben daarom niet verbaasd maar ik vind het wel enorm jammer omdat ik veel meer vertrouwen heb in goed bestuur door Harris.
hannabelgje schreef: wo 06 nov 2024, 13:45 Ik snap het ook niet. Misschien omdat ze geen vrouw aan de macht willen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Ik denk dat vrouw zijn, ook in westerse landen, geen voordeel is neen.

Van het kleine beetje dat ik mee kreeg ben ik ook geen fan van haar, maar nog zoveel keer beter dan Trump, dus ik zou en kiezen en niet twijfelen op wie.

Trump is voor veel Amerikanen anti gevestigde orde. Een gevestigde orde waar ze zich door vergeten voelen. Gezien de extreme armoede in zo een rijk land begrijpelijk. Dan nog met de gevolgen van de coronamaatregelen die zowel extreme inflatie als mentale problemen bij velen veroorzaakt heeft... Veel mensen hebben het nu ontzettend moeilijk en daar wordt met het rechts liberale economische beleid weinig aan gedaan. Dat nog rechtser stemmen niet heel behulpzaam is beseffen mensen vaak niet. Zeker als er dan geroepen wordt door een kandidaat dat zij het slecht hebben door migranten, door geld dat wegvloeit naar andere landen,...

In België zijn VB daar groot mee geworden, net zoals kartel NVA en CD&V en later NVA op zichzelf. In Nederland hebben jullie er dan ook zo een paar lopen, Wilders op kop.

Hard brullen, onliners en een zondebok zoeken werkt jammer genoeg gewoon.

Ik ben van mening dat mensen het beleid verdienen waar ze voor kiezen, maar het rotte is dat ook diegene die er niet voor kiezen dat beleid krijgen en dat vind ik erg verdrietig.
Tja ik woon niet in Amerika, ik maak het niet mee, ik weet niet wat daar speelt, dus echt goed inschatten hoe of wat lukt ook niet.

Wat zou mee kunnen spelen?
Nouja vrouw, nouja niet blank.
Zixhtbaarheid: Biden is bijv voor mij niet zichtbaar en wanneer hij wel ten toneel kwam , tja seniel?
Ik denk dat democraten daar imago probleem hebben.
Plus er is halverwege besloten om de kandidaat te vervangen, ook dat werkt niet mee.

En wat er verder speelt? Geen idee, maar stijging prijzen, geen geld meer hebben etc dat zal daar ook wel zijn, dus onvrede met wat er nu was?

En wat je ook ziet in Europa , hard tegen hard. Het helpt niet om steeds meer tegenover elkaar te gaan staan. Maar in alle eerlijkheid gebruiken beide kanten dat ( ook in europa). Alleen is iedereen het dan met "zijn" kant eens en "tegen" de andere kant.

Het helpt bijv niet om te roepen dat iedereen die op Trump stemt dom is, dat zal niet veranderen, misschien juist wel meer voorstander van Trump worden. En juist ook alle fouten van de andere kant extra gaan uitlichten , want ja die zijn er ook, want dat is altijd zo.

Dus eh ja ik weet niet wat het gaat worden.
Ik vind het gewoon een verschrikkelijke walgelijke vent. Persoonlijke mening van als ik zijn kop zie en zijn bek zie bewegen
Ik lees Rob Wijnberg, deze o.a. van gisteren: https://decorrespondent.nl/15672/vandaa ... 1025f86e72
Kan het toch niet begrijpen maar eng is het wel. Ben er verdrietig van.

Het is een raar land:

‘Een land met het hoogste bbp ter wereld,* waar 40 miljoen inwoners onder de armoedegrens leven.* De enige geïndustrialiseerde natie op aarde zonder universele gezondheidszorg, noemenswaardige sociale zekerheid of fatsoenlijke oudedagsvoorziening. Het enige vrije land waarin 1 op de 48 volwassenen achter tralies zit opgesloten* en waarin meer wapens in omloop zijn dan er mensen wonen.* De enige westerse economie waar de rijkste dríé inwoners meer kapitaal bezitten dan de armste hélft van de bevolking.*

https://decorrespondent.nl/15681/trump- ... b163fe1203

https://decorrespondent.nl/15685/met-do ... 868a35e7a1
Benzine en brood waren onder Biden/Harris duurder dan onder Trump - ziedaar voldoende reden om op de man te stemmen die belooft alle problemen overal ter wereld op te lossen, zonder erbij te zeggen hoe. :-X

Ik ben alleen maar verdrietig. Op zich denk ik dat het goed is dat degenen die op hem gestemd hebben de komende vier jaar de gevolgen daarvan aan den lijve gaan ondervinden. Ik heb alleen zo te doen met al die mensen die niet op hem gestemd hebben maar die ook onder zijn beleid te lijden zullen krijgen, en bovenal: met de natuur en alle dieren op aarde, die nu reddeloos verloren zijn. Nu alle regelgeving wegvalt, hebben natuur, dieren en het klimaat geen enkele bescherming meer. :-X Niet alleen in de VS niet, maar overal ter wereld - want als de VS geen moeite hoeven te doen voor het klimaat, dan hoeven andere landen dat ook niet.

Wat een ellende. Nog eens vier jaar (minstens) die zeikstem, die oranje kop en die chaos aanhoren en zien... Ik ga in elk geval een paar kranten opzeggen, want ik kan die man gewoon niet meer zien of horen. :-X
Siberienne schreef: wo 06 nov 2024, 17:15 Ik lees Rob Wijnberg, deze o.a. van gisteren: https://decorrespondent.nl/15672/vandaa ... 1025f86e72
Kan het toch niet begrijpen maar eng is het wel. Ben er verdrietig van.

Het is een raar land:

‘Een land met het hoogste bbp ter wereld,* waar 40 miljoen inwoners onder de armoedegrens leven.* De enige geïndustrialiseerde natie op aarde zonder universele gezondheidszorg, noemenswaardige sociale zekerheid of fatsoenlijke oudedagsvoorziening. Het enige vrije land waarin 1 op de 48 volwassenen achter tralies zit opgesloten* en waarin meer wapens in omloop zijn dan er mensen wonen.* De enige westerse economie waar de rijkste dríé inwoners meer kapitaal bezitten dan de armste hélft van de bevolking.*

https://decorrespondent.nl/15681/trump- ... b163fe1203

https://decorrespondent.nl/15685/met-do ... 868a35e7a1
Voila. En dat systeem is gemaakt door ziwel republikeinen als democraten.

Ik denk dat wij hier een verkeerd beeld hebben bij democraten. Wij denken dat is de linker kant en beseffen niet dat hun beleid in Europa als rechts liberaal zou gezien worden.

In een reportage van "Amerika kiest" kwamen mensen aan bod die Trump stemmen. Wij snappen niet goed waarom iemand dat doet en die man zei "wij stemmen Trump en ik bid dat hij zal winnen. Als hij het niet haalt ga ik dood. Ik kan geen eten meer kopen, ik kan niet overleven en dat is voor velen hier zo. Hij is onze laatste hoop".

Voor Trump stemmen zal dat volgens mij helemaal niet oplossen, maar dat je niet stemt voor het huidige beleid, tja begrijpelijk he.
Anne in Zweden schreef: wo 06 nov 2024, 18:17 Benzine en brood waren onder Biden/Harris duurder dan onder Trump - ziedaar voldoende reden om op de man te stemmen die belooft alle problemen overal ter wereld op te lossen, zonder erbij te zeggen hoe. :-X

Ik ben alleen maar verdrietig. Op zich denk ik dat het goed is dat degenen die op hem gestemd hebben de komende vier jaar de gevolgen daarvan aan den lijve gaan ondervinden. Ik heb alleen zo te doen met al die mensen die niet op hem gestemd hebben maar die ook onder zijn beleid te lijden zullen krijgen, en bovenal: met de natuur en alle dieren op aarde, die nu reddeloos verloren zijn. Nu alle regelgeving wegvalt, hebben natuur, dieren en het klimaat geen enkele bescherming meer. :-X Niet alleen in de VS niet, maar overal ter wereld - want als de VS geen moeite hoeven te doen voor het klimaat, dan hoeven andere landen dat ook niet.

Wat een ellende. Nog eens vier jaar (minstens) die zeikstem, die oranje kop en die chaos aanhoren en zien... Ik ga in elk geval een paar kranten opzeggen, want ik kan die man gewoon niet meer zien of horen. :-X
Ik ben iets minder pessimistisch over de natuur. Want Trump kan wel terug willen naar de kolen en olie (dat roepen althans) maar de bedrijven in Amerika willen dat niet. Die zien meer heil en verdiensten in groenere energie. Zie bv Texas dat investeert in zonne energie. https://www.solar365.nl/nieuws/hoe-olie ... 7b1b1.html

Maar ik zeg het heel voorzichtig hè, iets minder pessimistisch. Want somber ben ik ook…
frodo quin schreef: wo 06 nov 2024, 19:06 Voila. En dat systeem is gemaakt door ziwel republikeinen als democraten.

Ik denk dat wij hier een verkeerd beeld hebben bij democraten. Wij denken dat is de linker kant en beseffen niet dat hun beleid in Europa als rechts liberaal zou gezien worden.

In een reportage van "Amerika kiest" kwamen mensen aan bod die Trump stemmen. Wij snappen niet goed waarom iemand dat doet en die man zei "wij stemmen Trump en ik bid dat hij zal winnen. Als hij het niet haalt ga ik dood. Ik kan geen eten meer kopen, ik kan niet overleven en dat is voor velen hier zo. Hij is onze laatste hoop".

Voor Trump stemmen zal dat volgens mij helemaal niet oplossen, maar dat je niet stemt voor het huidige beleid, tja begrijpelijk he.
Eens. Wij snappen dat niet. Ook niet hoe racistisch dat land is. Ik las ooit het boek van Rebecca Skloot - the immortal life of Henrietta Lacks en ik kon het niet geloven…. Hoe racistisch nog vrij recent de zorg was.

Een van de meest omstreden medische experimenten komt uit de VS: https://historiek.net/het-tuskegee-syfi ... 1972/1405/

En die tijden worden nu voorgesteld als glorieus groots Amerika ….
IMG_6677.jpeg
IMG_6677.jpeg (131.8 KiB) 632 keer bekeken
frodo quin schreef: wo 06 nov 2024, 19:06 Voila. En dat systeem is gemaakt door ziwel republikeinen als democraten.

Ik denk dat wij hier wel weten dat democratisch daar hier rechts liberaal is.

Maar het is wel erg naïef van die meneer als ie denkt dat Trump Amerika gaat redden, met Elon Musk samen. Goed, de andere kant van het verhaal is dat wij het hier in Europa eigenlijk niet veel beter doen he, kijkende naar waar hier op wordt gestemd en kijkende naar waarom we tot op het laatst op de US zijn blijven leunen terwijl Europa al even weet dat Trump eraan komt. We hadden 6 jaar geleden al ons eigen plan moeten gaan trekken natuurlijk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door