Jou rottweiler reu moet nog 'uitzwaren', hij heeft nu zijn defenitieve gewicht en vorm nog niet, toch zou ik hem eerst maar eens de hoeveelheid van een volwassen hond geven, het is makkelijker je hond wat dikker te krijgen dan 'm te laten afvallen
.
Let er gewoon op of je zijn ribben kunt voelen, dat is voor mij altijd maatgevend geweest, onze rottweilers waren (en is) altijd tamelijk schraal want ik vind een vette rottweiler afschuwelijk. De 'massa' die een rottweiler hoort te hebben moet van zijn bespiering komen (vind ik).
Dan de vriezer, tja, ben het met Lizzy eens, koop 'm zo groot mogelijk
. Wij hebben een 240 liter kist en een 96 liter kast. Met 1 hond zitten die nu niet vol, maar toen we nog 2 honden hadden, was het soms wel krapjes, vooral als we net ingeslagen hadden.
Als je het aantal liters van de diepvriezer(s) door 2 deelt heb je ongeveer het aantal kilos wat je kwijt kan (aan kilo's kan je ietsje meer kwijt). Het ligt er dus aan wat je wilt gaan inslaan en hoevaak. Ik wilde in de kist graag minimaal 120 kilo Carnibest kwijt kunnen omdat ik dan zeker voor de grootverbruikerskorting in aanmerking kwam.
Vlees dat ik ingevroren koop (zoals bv CB) kun je vaak wel een jaar bewaren, wat ik zelf invries probeer ik binnen 3 maanden op te maken.