Moderator: eelke
pike schreef: ↑za 04 nov 2023, 09:40 Dat is dus mijn vraag. Ties staat op 10% maar heeft honger. 400 gram bij 4 kg nu. 90% kvv en 10% groente. Verdeeld over 4 maaltijden per dag. 1x in de week krijgt hij bovenop zijn eten een eitje. Dat verdeel ik over de 4 maaltijden. Hij is niet mager maar zeker ook niet dik. Hij is slank. Hij zou van mij best wel ietsje meer mogen hebben. Maar ik weet niet goed of het dan niet te veel wordt voor zo'n kleine pup? En als hij meer mag, hoe ver kan ik dan gaan.Ja hoor, lekker meer gaan geven. En ik zou al snel over gaan naar 3 maaltijden per dag. Vaak verteren ze dat efficiënter.
pike schreef: ↑zo 05 nov 2023, 10:33 Voor de pup is er geen ideaal gewicht om in kilo’s uit te drukken. Niet één pup uit een nest weegt hetzelfde en groeit hetzelfde. Dat miet echt op het oog. Van de week was hij 3,9 gisteren 4,1 dus hij groeide wel met het eten wat hij kreeg. Hij is ook niet mager. Maar de 4 kleine maaltijden laten hem met hongergevoel rondlopen. Hij krijgt nu meer én nog maar drie maaltijden en dat scheelt gelijk. Zijn buikje is vol. Ziet er ook vol uitNee, maar als je zegt dat hij zwaarder mag, moet je dus niet met die 4kg die hij dan weegt rekenen maar met ietsje hoger.Mijn volgende bestelling gaat barf worden, ik denk dat ook dat een hoop gaat schelen. Dat zit toch wat langer in de maag dan een gemalen prak.
Hij staat nu even op 10% van 5 kilo, met elk ons dat hij aankomt krijgt hij automatisch weer wat minder. Ik denk dus niet dat het nu een tonnetje gaat worden. Niet zolang hij nog in de groei is. Hij moet uiteindelijk zo’n 15 kg worden.
pearlsofpassion schreef: ↑zo 05 nov 2023, 12:13 Nee, maar als je zegt dat hij zwaarder mag, moet je dus niet met die 4kg die hij dan weegt rekenen maar met ietsje hoger.ja bij een volwassen hond werkt dat goed maar bij een pup die daarnaast ook constant in gewicht aankomt door de groei wordt dat lastig.