Lizzy schreef: ↑do 11 mei 2023, 18:22
Als ze verder niks mankeert (bijv. aan haar bekkie) en ze wel dingen eet die ze lekker vindt: dan denk ik dat het de leeftijd is ja. En sommige individuen zijn gewoon kieskeuriger. Maar als er niks aan de hand is qua gezondheid: kreeg zij van mij de harde behandeling. En dat is: voerbak neerzetten, 30 seconden de tijd krijgen om te eten en zo niet: bak weg halen en pas weer het volgende moment eet moment neerzetten en desnoods nog een halve dag (dan het volgende eetmoment) later.
Senshi is ook een moeilijke eter, bij Am. Akita hoor ik het wel meer, ik hoor veel verhalen en ken ook mensen die om de 5 voet wel iets anders halen omdat hij niet eet. Ik vond dat er wat over en wou het ook niet echt geloven daar ik altijd honden had die alles aten en als pup at Senshi eigenlijk ook alles maar op een gegeven moment begon het en dan spreek ik niet over de loopse teven tijd want dan eten de niet gecastreerde reutjes sowieso slecht, maar denk sinds hij een jaar was at hij geit niet meer, dan was het lam dat hij niet meer at, die 2 dan weggelaten maar elke nieuwe levering werd het een week niet goed eten omdat de samenstelling nooit exact hetzelfde is natuurlijk, dus was het weer ff wennen maar dat lukte dan nog wel maar nu sinds kort moet hij ook weer 3 smaken niet meer hebben en dan legt hij zijn kop er echt naast

en ja ik doe dat ook, bak neer zetten 30 minuten, niet gegeten dan pech maar hij houd dat langer vol dan ik, ofwel eet hij helemaal niets en dan omdat hij echt honger heeft 1/4 van zijn dagelijkse hoeveelheid maar dan zie je echt dat het met lange tanden is en dat kan wel 5 dagen duren nu is hij een viseter dus los ik het soms op met onder de smaken die hij echt nauwelijks nog eet een blik vis te doen en dan eet hij wel alles of toch zo goed als alles op.
Maar er zijn smaken die hij echt graag eet zonder extra blikje vis en ben dat nu toch aan het bestellen bij 2 verschillende merken, het is soms moeilijk om 5 verschillende diersoorten te behouden daarom hou ik toch 1 met wat lam in waar ik dan een blikje vis onder moet doen zodat hij het toch binnen heeft.
Onlangs wel 3 smaken verkocht daar hij die helemaal niet meer opat want alle dagen een blikje vis vind ik dan misschien ook weer teveel van het goede daar er soms ook olie bij zit. Dus het is niet makkelijk maar hij is nu februari 2 jaar geworden en het is maar sinds kort dat ik toch een beetje plooi

maar ben ook niet van plan veel weg te gooien dus hij moet hier ook wel eten wat ik voorschotel al is het dan met een blikje vis onder. die 3 smaken verkopen is maar eenmalig daar ik niet zeker ben of de kwaliteit van dat KVV nog wel hetzelfde is als voorheen (besparingen in gedachte) omdat het smaken waren die hij eigenlijk altijd goed at, maar als hij nu weer ineens worsten niet meer lust mag hij toch echt zijn kop ernaast leggen want dan ben ik zeker dat het aan hem zelf ligt, zichzelf verhongeren zal hij echt niet doen neem ik aan.