Ik heb erg slechte ervaringen met het vinden van een schoonmaakster. Dus ga het voorlopig zelf weer doen en hoor graag jullie beste schoonmaakhacks, tips, welk merk ed

Wie werkt er met bepaalde merken bv Jemaco en is dat echt zijn geld waard?
Raamdoeken - Streeploos en zonder reinigingsmiddel je ramen schoonmaken. Klinkt goed maar is dat echt een must have en zo ja welk moet ik dan hebben. De prijzen lopen nogal uiteen als het goed is mag het best wat kosten maar welke is goed

Microvezeldoeken - ik heb nu altijd microvezeldoekjes van de Action. Koop om de zoveel tijd nieuwe. Kosten weinig en vind ze altijd wel prima maar weet ook niet beter. Zie ook veel duurdere voorbijkomen, zijn die echt beter/de moeite waard?
Dweilen - ik heb nu een dweilstok van Vileda met microvezeldoeken. Maar na het dweilen stinkt de vloer verschrikkelijk muf/naar natte hond. Het is een tegelvloer met vloerverwarming die in juli 2022 is gelegd. Ik heb al contact opgenomen met het bedrijf die de vloer geleverd en gelegd heeft maar die had er niet eerder over gehoord. Ze gaf aan dat er in reinigingsmiddel altijd wat vet zit en dat dit op de vloer kan achterblijven en een geur kan geven… Ik heb een tijdje gedweild met water en een scheutje schoonmaakazijn maar daar word het niet beter van… Ik gebruik Marcel’s Greensoap als reiniger en heb nu iets met enzymen voor de vloer gekocht. Het helpt allemaal niets het stinkt echt in huis als er gedweild is terwijl je dan eigenlijk juist een schoon fris gevoel moet hebben.… echt heel erg balen, zo geen eer van je werk. Word er altijd sjagerijnig van…

Dweilen worden op 60 graden gewassen en week ik af en toe in schoonmaakazijn.