Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#374258
Hallo!

Ik wil graag wat meer weten over noten en zaden. Wat dragen ze precies bij aan het dieet (qua bruikbare voedingsbestanddelen).

Welke noten en zaden voeren jullie en hoe vaak en hoeveel? Ik kan me zo voorstellen dat je noten ook moet malen ivm opname van alle stofjes?

En kun je noten/zaden ook met alle andere ingrediënten combineren?

Ik ben erg benieuwd!

Groeten, Judith
Door Lizzy
#374328
Noten en zaden bevatten veel vitamines en mineralen en vetzuren maar zijn bepaald niet strikt noodzakelijk voor de hond. Ik zie het meer als een extraatje. Bij ons laat ik het ook vallen onder de categorie "tafelrestje".

Ik geef ongeveer 1 keer per week gemalen nootjes en zaden. Vooral gemalen pompoenzaad geef ik graag omdat dat een wormafdrijvende werking zou hebben. Verder geef ik gemalen sesamzaad en walnoten en amandelen. Allemaal rauw en ongezouten en gemalen. Walnoten en amandelen eten ze ook zo, maar sesamzaad en pompoenzaad komt er van achteren hetzelfde uit als dat het er van voren in gaat als je het niet maalt. Walnoten bevatten trouwens ook wat omega 3 vetzuur!

Ik gooi het trouwens door het vlees. Ik voeg er groentemix en gemalen noten/zaden doorheen en ze vinden het heerlijk!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door