hmm...je wil weten of het 'slecht' is als je geen groenten of fruit bij het barfmenu doet...ik zou het niet doen, maar dat is ook omdat ik het juist wel handig vind om pasteitjes met gehakt en yoghurt, groenten en fruit te maken. Ik heb trouwens ook een kleine vriezer (ik heb mss een bureaula plaats voor alle spullen voor lucy, zelf hebben we minder vriesplaats dan de hond :-D) en daar krijg ik organen, vlees en botten én de gf-mixen in. Zoooveel plaats neemt dat niet in, vind ik. Ik moet wel minstens 2x per week naar de winkel, maar dat doe ik zowiezo al dus dat maakt met niet uit.
Maar terug naar de hoofdvraag. Waarom je eigenlijk groenten en fruit geeft is om de maaginhoud van een prooidier te simuleren, waar een wolf zijn voornaamste bron van groenten en fruit is (dat is ook al gemalen, dus daarom mixen we de groenten en het fruit ook
). Tussendoor eet hij ook wel bessen en wortels, maar dat doet je hond mss automatisch al. Dus ik denk dat als je aan genoeg boekmaag mét inhoud kan komen, je bijna geen groenten of fruit moet voeren.
Toch is elke hond altijd anders, sommigen lusten geen pens, anderen willen in de zomer geen gf-mix eten, sommigen kunnen niet tegen groenten en anderen niet tegen lever of ei...dus je zult er door (VOORZICHTIG) experimenteren achter moeten komen wat schadelijk is voor je hond. Geef dan wat minder groenten en fruit en een dikke pens in de plaats, en zie hoe je hond reageert qua gedrag, energie, vacht,...
Veel succes en groetjes,
Veerle
ps : ik lees hier net nog dat je ELKE DAG vers vlees en botten gaat kopen...waarom zou je dan niet gewoon je groenten en fruit ook vers kopen, dan kan je ze direct vers gemixt geven en hoef je ze niet eens in te vriezen, wat geweldig is, want je raakt zowiezo vitaminen kwijt. Trouwens, ik merk aan mijn hond dat ze veel liever vérse gf-mix eet dan ontdooide...