Even een vraagje van mij....
Ik wil Bor graag met oud en nieuw naar een pension brengen, maar nu kom ik er achter dat ik hem niet kwijt kan omdat Bor ingeent had moeten worden . Geldt dat voor alle pensions?
Groetjes Josje !!
Moderator: Lizzy
lekker kort schreef: Enten voor het pension dat moet jaarlijks gebeuren, ieder pension moet geregistreerd staan en valt onder het honden en katten besluit.Hallo Lekker Kort, welkom op Barfplaats! Oh is dat zo? Worden die regels opgelegd door Den Haag? Dat wist ik niet! Weer wat geleerd! Maar het is misschien een goed idee wanneer alle dierenpensions hier flink in tegen verweer gaan in Den Haag! Laat Den Haag dit zotte regeltje maar rap aanpassen! Ik weet namelijk zeker dat het de pensions niet uitmaakt of er 1 maal per jaar of 1 maal per 3 jaar geent wordt. Zij moeten zich gewoon aan de regels houden. Maar, het zou voor de dieren beter zijn wanneer ze niet meer ieder jaar geent worden en dus denk ik dat het diervriendelijk is wanneer de pensions en asiels een vuist maken!
Deze wetgeving word vanuit Den Haag opgelegt, daar kunnen fabrikanten met mooie schema's komen van eens in de 3 jaar, maar ieder bonafide dierenpension heeft een entingsplicht waarbij de enting niet ouder dan 1 jaar mag zijn, of tijdens het verblijf in het pension gaat verlopen.
Dit geld voor iedereen die beroepsmatig honden opvangt, breng je de hond bij een particulier dan gelden deze regels niet.
Groeten Lekker Kort