ynexes schreef:
Lizzy, mijn da vindt het geweldig dat mijn oudste rauw vlees en groenten eet (positief hé) maar..... ze vindt dat ik wel risico's zal nemen met de pup. Puppy's groeien heel snel en hebben supplementen nodig zoals fosfor, calcium en vitamines enz. Ik neem het wel met een korreltje zout hoor, maar ze heeft me toch ergens bang gemaakt. Mensen hier op het forum geven mij de raad toch meteen KVV te voeren, kan ik eigenlijk niks verkeerd mee doen of heeft u een andere mening ? Nog een vraag : Probiotica hoe dien je dat toe ? Staat er uitleg op een bijsluiter ?
Bedankt voor de raadgevingen,
Zeker positief. Maar misschien moet ze zich nog wat verder in de materie verdiepen. Want fosfor en calcium zit gewoon in vlees en botten. En vitamines/mineralen zitten gewoon in vlees, orgaanvlees, botten, groente, eieren, etc. KVV is kant-en-klaar versvlees. Dit is compleet. Maar als je goed zelf samenstelt dan is KVV echt niet beter als zelfs samenstellen hoor. Ook niet voor een pup. Een pup kan prima en goed groot worden op zelf samengesteld. Ja, ook op kant-en-klaar versvlees maar ook op zelf samengestelde maaltijden. Vroeger deed men niet anders!
Maar goed, als je het eng vindt om zelf de voeding samen te stellen (doen jouw honden het goed op jouw zelf samengestelde voeding? Waarom zou je pup het er niet goed op doen?) : dan zou je ook kunnen kiezen om het aan een fabrikant over te laten en een goed kant-en-klaar versvlees te geven. Een goed kvv is in ieder geval vele malen gezonder/beter als brokken. Als je brokken gaat geven dan weet je zeker dat je je hond steriele voeding voert en nooit een goede darmflora kan opbouwen zoals een vers/rauw gevoerde hond dat doet.
Probiotica zijn goede bacterieen. Als je via de zoekfunctie van Barfplaats probiotica intikt, dan heb je een week leesvoer
! Maar als je naar bijv. deze site van de dierenarts Atjo Westerhuis gaat :
http://www.uwdierenkliniek.nl/home.html en dan kiest voor de bibliotheek en dan voor PROBIOTICA in de categorie Medicijn Info, dan kun je ook lezen wat het is en waar het onder andere goed voor is.