Ik ben fokker en vraag me af of ik misschien een voedingsfout maak. Ik zou jullie advies en hulp op prijs stellen.
Ik ben voorstander van BARF. Alleen met 3 reuen en 5 fokteven krijgen ze ca. 50% brokken (Acana Dog Classics Prairie Poultry op basis van advies en beoordeling Voedingswijzer) en 50% rauw:
-Vleesstaven Slachthuis Haaksbergen: (30% spiervlees (waaronder runderhart), 35% orgaanvlees, 15% schapenvet en 20% pens.).
Opmerking: Ik weet dat percentage orgaanvlees te hoog is. Maar is het schadelijk voor de dracht?
-dagelijks 1 biologisch ei met schil ( ik verwijder de stempel op de schil)
- 1 lepel goede olijfolie
- 3 pompjes Grizzly Salamon Oil. ( dekreu krijgt 5 pompjes per dag)
- 2 x halve paranoot per week.
- 2 x blik tonijn per week op zonnebloembasis.
- 1 x grote rauwe koeienbot per week.
Ik ben best wel teleurgesteld en ook emotioneel, omdat ik gisteren heb moeten constateren dat mijn DH teef de dracht heeft beëindigd. We denken re-absorptie of abortus. Ze had een dikke buik maar voornamelijk vocht en gasvorming. We hebben haar met KI vers sperma bevrucht. Misschien is natuurlijk dekken beter.
Ik heb mijn honden ook om en om los lopen in de tuin. Ik zat te denken dat misschien iets van stress de oorzaak geweest kan zijn. Want de teef laat ik vaak samen uit met haar zoon uit het vorige nest en dan wordt er weleens gestoeid.