Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
Ze is weer thuis.......

Vanmorgen ben ik met Ivy naar Stadskanaal geweest om George op te halen, een tochtje van in totaal haast 6 kilometer.
George paste ineens in een koekblikje.........verdraaid, dat is het ook echt, een blikje waarin ook koekjes worden verpakt......
Ik heb thuis net zo'n blikje waar de Earl Grey in zit, alleen een beetje groter. Ik mag wel oppassen, dacht ik nog........😉
Ivy heeft uitgebreid aan het blikje staan ruiken en toen is het in mijn rugzak gegaan, terug naar huis.

En daar staat het nu, op het barretje. Ik heb er nog even de theebus naast gezet, de overeenkomst was frappant.
Ik heb al wat ideeën om iets bijzonders met de as te doen, maar daar maak ik geen haast mee. Voorlopig is het fijn dat ze er nog een beetje is.......

Wat hebben jullie zoal met de as van jullie dier(en) gedaan? Ik weet dat Lizzy vorig jaar iets prachtigs heeft laten maken maar niet meer precies wat, ben ik best benieuwd naar.
Bijlagen
20200514_132758.jpg
20200514_132758.jpg (1.81 MiB) 2052 keer bekeken
Door Pauline
Fijn dat ze er weer is.

Ik heb de as van de jongens verstrooid, op verschillende plekken waar ik nog heel vaak kom. Ik heb een gouden ring waarin hun haar verwerkt is.

(Wat een geweldige leuke tegels!!)
15894816398513294679091324210366.jpg
15894816398513294679091324210366.jpg (1.9 MiB) 2035 keer bekeken
Door eelke
Ik heb een plekje op een plank voor Gijs. Met wat spulletjes van hem erbij, slab met zijn naam erop, halsband, lievelingsspeelgoedje, dat soort dingen. Niet in het zicht, maar wel als ik dat graag wil :)
Door smulpaap
Ik ben geen liefhebber van sierraden
En met urnen heb ik ook niets
Ik strooi ze altijd uit , de laatste vier tegelijkertijd
Ik bewaar wel altijd wat van de vacht , of tandjes , tuigjes en halsbanden . Een favoriet speeltje .En ik ben dol op mooie foto's van mijn overleden honden
En muziek , voor elke hond die in moest slapen had ik muziek . Dat is voor mijn verwerking goed . De eerste tijd alleen maar tranen , jaren later mooie herinneringen
Door Tanna
Pauline schreef: do 14 mei 2020, 20:39 Fijn dat ze er weer is.

Ik heb de as van de jongens verstrooid, op verschillende plekken waar ik nog heel vaak kom. Ik heb een gouden ring waarin hun haar verwerkt is.

(Wat een geweldige leuke tegels!!)

15894816398513294679091324210366.jpg
Prachtige ring, Pauline. Waar heb je die laten maken?

Ja, de tegels zijn leuk. Jammer genoeg niet zo kleurig als in ons vorige huis, daar zal ik eens een foto van plaatsen.
Door Pauline
Tanna schreef: vr 15 mei 2020, 10:58 Prachtige ring, Pauline. Waar heb je die laten maken?

Ja, de tegels zijn leuk. Jammer genoeg niet zo kleurig als in ons vorige huis, daar zal ik eens een foto van plaatsen.
https://makedogz.nl/

Bij deze dame, ze maakt nog veel meer prachtige sieraden.

En ik heb ook niets met as..... En toch staan mijn ouders in hun urn in onze vensterbank. En ik vind het heerlijk!
Door Eef+Stippels
Fijn dat ze weer thuis is :-*

Hier staan de urnen op de kast, al bijna 4 en 6 jaar. Ik wil ze ooit nog een keer uitstrooien, maar dat is nog niet gelukt. Het is zo permanent ofzo..
Door tt-tjes
Ik heb niks met urnen.Hier staan de jongens in een ashleigh & burwood geurfles op de kast. Binnenkort gaan we een plank ophangen op mijn "hondenkamer" en daar komen ze te staan, samen met een foto en het blikje met pootafdruk en haar.
Door Tanna
Pauline schreef: vr 15 mei 2020, 11:08 https://makedogz.nl/

Bij deze dame, ze maakt nog veel meer prachtige sieraden.

En ik heb ook niets met as..... En toch staan mijn ouders in hun urn in onze vensterbank. En ik vind het heerlijk!
Oh ja, die site heb ik weleens gezien. Bedankt, mooi!
Door Tanna
Ik heb er mijn gedachten nog eens over laten gaan en eigenlijk vind ik dat blikje niet eens zo lelijk, het is strak en eenvoudig. Misschien laat ik een fotosticker maken en plak ik die erop, lekker ongecompliceerd. Ik had eerst nog gedacht om een urn te laten beschilderen, dat zag er ook prachtig uit toen ik het op internet zag. Een portret van een foto, mooi geglazuurd, schitterend. Maar dat past helemaal niet bij ons, niet bij mij, niet bij George. En ze zit nu rustig in dat blikje, dat wil ik zo laten, geen gesol.

Een ring met haar erin vind ik weer heel wat anders, dat is een stukje van George wat ik kan herkennen en dat is een fijn gevoel.
Door Siberienne
Er zou ook nog een mozaiekje op het blik kunnen, met mooie steentjes. In kleuren die bij haar passen of met een simpele voorstelling.

Ik heb zelf niet zoveel met as enzo (we zijn allemaal verschillend he) en ik heb van de vorige honden eigenlijk vooral de foto's. Ook de as van mijn vader hebben we uitgestrooid in zijn favoriete natuurgebied. Ik heb laatst wel voor mijn vader een hagedis op een steen mozaïek gemaakt om bij zijn gedenkboom te leggen in het gedenkbos.
Door Pauline
Ik heb een deel van de as van mijn ouders in het kanaal verstrooid. Ik had een hele romantische voorstelling erbij. Hoe de as drijvend op het water zou verdwijnen. Nou het ging gewoon: Ploep..... Onder. ::) :biggrin2:
Door Tanna
Pauline schreef: za 16 mei 2020, 13:20 Ik heb een deel van de as van mijn ouders in het kanaal verstrooid. Ik had een hele romantische voorstelling erbij. Hoe de as drijvend op het water zou verdwijnen. Nou het ging gewoon: Ploep..... Onder. ::) :biggrin2:
Oh, ik zie het voor me, wat een desillusie. Heb je er op dat moment ook om kunnen lachen?

Mijn vader is uitgestrooid boven zee. Toen we later de coördinaten kregen bleek dat precies ter hoogte van zijn speciale wandelplek op Scheveningen te zijn, dat ontroerde me wel enorm.
Hebben we ook nog gelachen trouwens, met mijn vader. Het grote crematorium in Rotterdam werd verbouwd en verder was er geen plek voor hem dus hij ging na de plechtigheid naar een crematorium in een andere stad. Helemaal in zijn uppie en dat was mooi, hij reed nog zo graag ook al was hij 87. Ik ben toen nog naar de chauffeur gelopen en heb hem gevraagd om ergens een stukje heel hard te rijden. Mijn vader was een grote branie en reed op zondagmorgen als hij naar zijn vriendin in Den Haag ging stiekem even 140 in zijn kleine autootje :biggrin2: :biggrin2: .
En dan daarna nog in een vliegtuig boven zee, het was prachtig.
Door Pauline
Tanna schreef: za 16 mei 2020, 14:04 Oh, ik zie het voor me, wat een desillusie. Heb je er op dat moment ook om kunnen lachen?

Mijn vader is uitgestrooid boven zee. Toen we later de coördinaten kregen bleek dat precies ter hoogte van zijn speciale wandelplek op Scheveningen te zijn, dat ontroerde me wel enorm.
Hebben we ook nog gelachen trouwens, met mijn vader. Het grote crematorium in Rotterdam werd verbouwd en verder was er geen plek voor hem dus hij ging na de plechtigheid naar een crematorium in een andere stad. Helemaal in zijn uppie en dat was mooi, hij reed nog zo graag ook al was hij 87. Ik ben toen nog naar de chauffeur gelopen en heb hem gevraagd om ergens een stukje heel hard te rijden. Mijn vader was een grote branie en reed op zondagmorgen als hij naar zijn vriendin in Den Haag ging stiekem even 140 in zijn kleine autootje :biggrin2: :biggrin2: .
En dan daarna nog in een vliegtuig boven zee, het was prachtig.
Ja uiteraard! Heel hard zelfs, echt iets voor pap en mam om me een streek te leveren.

Wat een prachtige symboliek rondom je vader! :-*
Door Tanna
Pauline schreef: za 16 mei 2020, 21:03 Ja uiteraard! Heel hard zelfs, echt iets voor pap en mam om me een streek te leveren.

Wat een prachtige symboliek rondom je vader! :-*
:-* :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door