Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
Ik wil liever niet dat mijn kleine freule aan gaat komen na de ingreep . Als het er eenmaal aanzit ::)
Ik lees dat het verstandig is om de eerste drie maanden een derde minder voeding te geven ( maar dat gaat ws over brokjes )
Hoe hebben jullie dat aangepakt ?
Zijn jullie teefjes (veel ) aangekomen na de ingreep ?
Ik weet nog dat Tessa geen streep is aangekomen , maar dat was een ander type hondje
Thara is meer van eeuwig snuffelen :biggrin2: en als het haar uitkomt lekker rennen
Ik voer niet te vet , geef wel vet maar wel in verhouding tot haar formaat
De freule is kieskeurig , wat meer wild zou erg fijn zijn . Maar helaas lust ze niet alles
Door Lizzy
smulpaap schreef: za 02 nov 2019, 16:38 Ik wil liever niet dat mijn kleine freule aan gaat komen na de ingreep . Als het er eenmaal aanzit ::)
Ik lees dat het verstandig is om de eerste drie maanden een derde minder voeding te geven ( maar dat gaat ws over brokjes )
Hoe hebben jullie dat aangepakt ?
Zijn jullie teefjes (veel ) aangekomen na de ingreep ?
Ik weet nog dat Tessa geen streep is aangekomen , maar dat was een ander type hondje
Thara is meer van eeuwig snuffelen :biggrin2: en als het haar uitkomt lekker rennen
Ik voer niet te vet , geef wel vet maar wel in verhouding tot haar formaat
De freule is kieskeurig , wat meer wild zou erg fijn zijn . Maar helaas lust ze niet alles
Tot nu toe is er maar 1 teef echt vet geworden na de castratie en dat is onze Whoofer. De rest (Pinkel, Linga, Biscuit en Frou) niet. Ik ben al mijn teven van 800 gram (ongeveer) 600 gram gaan voeren na de castratie en allemaal werden ze stuk voor stuk te mager en ben ze weer meer gaan voeren. Op het niveau waarop ze zaten voor de castratie.

Hoeveel eet ze nu?
Mijn boxerteefjes zijn ook gecastreerd, en ik moet die echt flink voeren om ze op gewicht te houden. Ze zijn allebei rond de dertig kilo, en Lupi (5 jaar) krijgt 900 gram barf per dag, en Laika (10,5) ongeveer 700 gram. Dit is exclusief een beetje yoghurt met wat Hermann's blikvoer 's ochtends en 's avonds (nog uit de tijd dat Max dat kreeg ivm medicijnen, en de dames vinden dat een prima traditie die we vooral in stand moeten houden :biggrin2: ), en de nodige gedroogde snackjes onderweg.

Ik denk dat het echt afhankelijk is van hoe actief je muppie is. Ik zou zeggen: geef haar na de castratie iets minder dan nu, en als je ziet dat ze te mager wordt, pas je de hoeveelheden voer weer aan.
Door smulpaap
Thara krijgt nu 3 procent 210 gram per dag
En ja , ik denk dat ik haar eerst even 2,5 procent ga voeren . Dan zie ik wel of ze op gewicht blijft . Maar ze kan natuurlijk ook enorm opknappen en actiever worden
Door smulpaap
Inmiddels 2,5 maanden verder . Ik weeg haar regelmatig , juf blijft keurig op gewicht .
Ik voer haar nog wel steeds 2,,5 % ze leek de eerste tijd wat meer hongerig . Maar is momenteel tevreden . Ze eet spier van gans hert haas rund lam en kalkoen . Krijgt geregeld een parelhoenbout , een Haasbout of een eendbout .een hele kwartel , eendkarkas zo nu en dan .En verder ook voldoende soorten Vleesbot . Nu ze iets minder krijgt is ze wat minder kieskeurig , dus daar ben ik wel blij mee . Wordt ze toch te dun dan ga ik haar weer 3 % voeren
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door