Ik zit er al een tijdje over te denken om ook te gaan barfen voor mijn 4 honden, ik heb het altijd uitgesteld omdat ik het toch wel eng vond, maar ik denk dat ik met barfen goedkoper uit ben dan full-time carnibest voeren dus ik heb een poging gewaagd om uit te rekenen hoeveel ze allemaal zouden moeten hebben per dag, willen jullie eens kijken of dit klopt:
Molli Papu Malu Quiero
gewicht kg 31 15 10 2
gr p. dag 620 300 200 40
RMB 403 195 130 26
GFT 93 45 30 6
org vlees 93 45 30 6
supplem. 43,4 21 14 2,8
Hier in Drenthe zijn er volgens mij nog niet zo heel veel manieren om aan barf ingredienten te komen, maar het volgende heb ik al gevonden:
rauw vlees/botten: orgaanvlees:
kippennekken rundernieren
lamsspareribs runderpens
knarsribben runderhart
runderkopvlees lamslever
kipkarkassen
lamsnekken
Is dit genoeg of zou je dit nog aan moeten vullen met meer verschillende soorten??
Groente/fruit hapjes moet je dus zelf maken en pureren, gebruik ik m'n blender eindelijk ook eens, dus dat zal niet zo'n probleem zijn
Wat moet ik me verder voorstellen bij supplementen tafelrestjes? Ik woon alleen, dus als ik kook blijft er vaak wat over en dat verdeel ik meestal over de honden. Bij de dierenspeciaalzaak haal ik vuile pens die ik dan in stukken knip en dat krijgen ze gewoon naast hun dagelijkse voer. Verder haal ik wel eens botten bij de C1000 (speciaal voor honden), maar dit weeg ik nooit echt uit.. De grootste is voor Molli en Quiero krijgt meestal een mergpijpje. Supplementen geef ik niet, alleen Molli krijgt elke dag weerstand compositum van De Groene Os.
Voor zover ik het nu begrijp hoef je niet dagelijks uit elke groep te voeren, zolang ze aan het eind van de maand maar op de aanbevolen hoeveelheid zitten. Botten met vlees zullen ze 's avonds krijgen omdat ik er bij wil zijn als ze dit eten, dus dan zouden ze 's ochtends orgaanvlees met groentepuree en/of supplementen krijgen. 's Weekends maakt het niet zoveel uit omdat ik dan de hele dag thuis ben.
Graag jullie mening tot dusver