Ik had gezien dat het kruidvat sinds kort ook vlooiendruupels heeft. Ik heb informatie gevraagd over de werkzame stof en kreeg de volgende mail terug.
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben uw vraag of opmerking op 03-08-2005 ontvangen. U heeft het volgende aangegeven.
"wat is de werkzame stof van de kruidvat vlooiendruppels voor honden en katten? en komt dit in de bloedbaan of verspreidt zich dit in het huidvet? de verpakking geeft geen informatie hier over."
Naar aanleiding hiervan treft u onderstaand onze reactie aan.
"hartelijk dank voor de mail.
de ingredienten van de vooiendrupels zijn:
neem zaad extract (margosa extract)
merck ir3535
butylated hydroxytoluene (bht) (antioxidant)
methyldiglycol (drager)
"neem "is het actieve ingredient.neem wordt al heel lang ,sinds mensenheugenis, gebruikt om mensen, dieren en voedsel te beschermen tegen insecten.
neem voorkomt het binnenkomen van voeding bij vlooien (en teken) doordat het de mond irriteert bij deze insecten.
de vlooien verdwijnen om van deze hinderlijke irritatie af te zijn (=zijn afgeweerd).
het product is niet een gelicenseerd geneesmiddel en doodt geen vlooien of teken.
"
Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Claudia Beek
Medewerker Service Center
A.S. Watson (Health & Beauty Continental Europe)
Website: www.eu.aswatson.com
Deze mail is automatisch aangemaakt en verstuurd.
Op google heb ik gezocht naar "neem"en dit blijkt een natuurlijk afweermiddel tegen vlooien en teken te zijn. Dus lijkt me in principe prima.
Maar hoe zit het met het uitwendig aanbrengen van BHT?
Weet iemand hier wat meer van?