Ik ben nieuw op dit forum, nadat ik me al een tijdje aan het inlezen ben over verschillend voer.
Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer, dus besloten om een topic aan te maken om wat advies te vragen.
Mijn ouders hebben een dwergpincher van 14 jaar oud, de laatste jaren kreeg hij (helaas) altijd Bonzo brokken, omdat ze dat makkelijk vonden om te halen.
Ik vond hem erg achteruit gaan qua gezondheid, weinig energie en een slechte vacht.
Sinds ongeveer anderhald jaar heb ik hem in huis genomen. In het begin kreeg hij brokken van Canagan, nu van Brit (die hebben hele fijne kleine brokjes). Meestal krijgt hij 's avonds natvoer van Renske en Bozita en een enkele keer Sams Field of Canagan. Ook krijg hij regelmatig een blokje schapenvet met zeewier.
Ik moet zeggen dat hij al veel vooruit is gegaan, z'n vacht ziet er veel beter uit en hij heeft enorm veel energie gekregen; het liefst wandelt en speelt hij de hele dag! Helaas heeft hij nog wel een kale plek op zijn achterlijf, ik vrees dat dat permanent zal zijn. Wel lijkt hij vaak jeuk aan zn rug te hebben (het liefst gaat hij met z'n rug onder iemands schoen krabben).
Nu zou ik hem eigenlijk graag over zetten op KVV, het liefst wel afgewisseld met een dag brokken af en toe. Hij heeft veel last van tandsteen (en niet meer al z'n tanden) dus ik probeer hem regelmatig iets te kauwen te geven en de brokjes kunnen ook goed in z'n snuffelmat.
Ik heb nu KVV van Duck (Beef Complete, gluten free) gekocht. Ik hoop dat dit goed genoeg is. Nu weet ik alleen niet zo goed hoe ik de omschakeling het beste kan doen. En of ik er nog iets aan toe kan/moet voegen (met name vanwege zijn vacht)?
Zou hem graag nog een aantal jaar in goede gezondheid bij me hebben namelijk

Ik hoop dat jullie mij wat advies en tips kunnen geven