Gr. Ingrid
Moderator: Lizzy
hannabelgje schreef:Er bestaat geen halve dosering voor entingen. Een enting is een enting. Er minder van geven heeft totaal geen zin. Dat heeft verder niks met grootte of gewicht van de hond te maken.Zou het ook geen verschil maken dat ze dan minder hulpstoffen binnen krijgen?
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Martine-Tom schreef: Zou het ook geen verschil maken dat ze dan minder hulpstoffen binnen krijgen?Een halve enting doet niks. Dus dan kun je beter geen enting geven.
hannabelgje schreef:Een halve enting doet niks. Dus dan kun je beter geen enting geven.Oh echt? Weer wat geleerd
hannabelgje schreef:Er bestaat geen halve dosering voor entingen. Een enting is een enting. Er minder van geven heeft totaal geen zin. Dat heeft verder niks met grootte of gewicht van de hond te maken.Daar denken ze hier toch anders over
Hetty_ schreef:Verhaal komt van Tannetje af bij een lezing over enten en titeren. Is een aantal jaren geleden. Dus het kan zijn dat het inmiddels achterhaald is.
Daar denken ze hier toch anders over![]()
http://www.dogsnaturallymagazine.com/sm ... ine-doses/
http://www.dogsnaturallymagazine.com/a- ... mall-dogs/
vagebond schreef:Ik had 2 pups te verkopen, een daarvan wilde persee een enting ipv titer. Tannetje heeft toen op 8.5 week leeftijd een halve dhp gegeven. Werkt goed volgens haar, en ja ik vertrouw helemaal op de kennis van Tannetje.Ja ik ook. Maar wat is je vraag dan precies?
hannabelgje schreef:Verhaal komt van Tannetje af bij een lezing over enten en titeren. Is een aantal jaren geleden. Dus het kan zijn dat het inmiddels achterhaald is.Yep, ik ben van mening veranderd
Hitam schreef: Yep, ik ben van mening veranderdEn zo leren we steeds weer bij.![]()
Ik geef aan pups beneden de 4-5 kg halve doseringen en omdat ik ook daarna weer titer, durf ik dat.
Alleen had ik laatst een paar Cavalier pups die niet gereageerd hadden op een halve dosering, dus die heb ik daarna toch een hele gegeven.
Maar meestal gaat het goed.