Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Deze nieuwe link van Dory is misschien ook wel goed om te lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=13381Met wat voor vijl kan je de nagels het beste vijlen?
Overigens is mijn ervaring dat nagels meer splijten wanneer je ze knip en daarom ben ik ze bij mijn honden gaan vijlen.
bernergek schreef: Met wat voor vijl kan je de nagels het beste vijlen?
Truus schreef: Is het een beetje te doen met zo'n dremel? Ik bedoel, doe je er erg lang over? Bij Timo zou het nog wel gaan, die laat alles toe maar Mila is n.l. nogal mutserig in die dingen.Meestal doe ik 't als ze op de bank liggen slapen.
Laten ze dit bij jullie gewoon gebeuren?
Claudia N schreef:Ik denk dat Hafan inderdaad bang is voor pijn. Op zachte grond loopt hij heel regelmatig. Op harde grond loopt hij soms onregelmatig. Zijn nagels zijn in jaren niet zo goed geweest, maar dat kent hij niet. Ik denk dat hij schrikt als hij iets van een nagel op de grond voelt. Vroeger brak die dan bij de nagelriem af en dat is bijzonder pijnlijk. Het zal wel slijten hoop ik. Goede term in het kader van dit onderwerp
Wellicht heeft ie de associatie nog met vroeger,
en loopt ie op eieren?
Hopelijk heb je wat aan de info van Dory.
Ik heb zelf Biotine besteld bij de vitaminenshop.
Cathelijn schreef: ik heb een dremel gekocht, maar het schiet echt niet op bij Jonas. Er komt maar een klein beetje van af. Die nagels zijn zo hard en dik.Gewoon effe langer doorgaan,het gaat er heus wel af hoor! Of wanneer hij niet stil blijft zitten desnoods elke dag 'n kleine beetje.
Bij iets dunnere nagels is het wel een hele handige uitkomst!
avalon schreef: Ik heb ook al vaak zitten dubben of ik wel of geen dremel aanschaf.moet je eens de krantjes van Gamma etc in de gaten houden. Ik heb een "nep-dremel" van het merk FERM. Was toen compleet met koffer en accesiores voor nog geen 20 euro. Er zit trouwens ook een flexibele as bij, da's een verlengstuk van een halve meter waardoor je een eindje bij de dremel zelf vandaan ermee kunt werken. Erg handig als je hond bang is voor t kabaal van de dremel. Ondanks de prijs is het een hartstikke goed ding (nee ik heb geen aandelen