Ik begrijp dat het beter is om je hond 1x per week te laten vasten, dit omdat vlees en botten verteren zwaar werk is voor de maag/darmen van je hond.
Als jullie je honden laten vasten, krijgt je hond dan helemaal niks of geef je yoghurt o.i.d. ?
Moderator: Lizzy
*elly* schreef: Ik begrijp dat het beter is om je hond 1x per week te laten vasten, dit omdat vlees en botten verteren zwaar werk is voor de maag/darmen van je hond.'N heleboel honden vasten niet hoor...is niet verplicht en mijn honden en ik zelf doen 't ook niet.
Als jullie je honden laten vasten, krijgt je hond dan helemaal niks of geef je yoghurt o.i.d. ?
Nelly schreef: Vroeger, heel lang gelden, liet ik de honden die ik toen had ook vasten; ze hadden dan alleen water tot hun beschikking.Waarom nu niet meer Nelly? Is het vasten achterhaalt?
*elly* schreef: Waarom nu niet meer Nelly? Is het vasten achterhaalt?Het vasten is idd min of meer achterhaald, na een maagtorsie - jaren geleden- van de duitse herder die ik toen had. Hij heeft het op het kantje gered en de da die hem heeft behandeld heeft me toen aangeraden om de honden niet meer te laten vasten. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik toen anders voerde dan nu, nl. dinner met blikvoer/pens. Op aanraden van de da ben ik toen brok gaan voeren en heb dat jaren gedaan. Nu is het zo dat m.n. Angel gal gaat spugen als ze te lang nuchter moet zijn, dus ik voer maar gewoon elke dag.
Nelly schreef: Ik weet ook niet echt wat goed is Helen, ben altijd een voorstander geweest van een dag vasten in de week, totdat Berry die maagtorsie kreeg.Het ligt echt aan de hond denk ik. Ik weet niet of ik Kuma ooit een hele dag laat vasten. Zij anticipeert heel erg op voer, ondaks dat ze nooit weet wanneer ze te eten krijgt. Als ze denkt dat ze te eten gaat krijgen, kwijlt ze en smakt ze al. Balou heeft dit nooit gedaan. Ik denk dat ik het bij Kuma houd bij het zodanig verschuiven van 2 maaltijden dat er 24 uur tussen zit.
Rovanna schreef: We hebben hier ook een vastendag gehad maar dat is niet goed bevallen.Balou gaat ook nergens los heen op een vastendag. Ze vreet anders het bos bij elkaar
Helen schreef: Balou vast ongeveer 36 uur. 's Avonds voor het laatst eten en niet de volgende dag maar de dag erop 's ochtends weer.Kijk DIT zou ik dus 'n echte vasten dag noemen...