Ik heb een klein vermoeden dat mijn oudste teef wel eens suikerziekte zou kunnen hebben. Ze vertoond een aantal symptomen die daar op zouden kunnen wijzen, maar die ook net zo goed andere oorzaken zouden kunnen hebben:
- Vermageren, terwijl ik haar niet minder ben gaan voeren
- Honger en alles proberen te vreten wat los en vast zit
- Licht incontinent als ze ligt / slaapt en de urine die ze lekt stinkt en is donkerder geel. Als ze normaal plast stinkt dat niet zo en is het een normale kleur
- Ander gedrag, sinds een aantal weken is ze een stuk waakser / feller
Verder maakt ze geen zieke indruk, ze is niet sloom, ze drinkt niet veel en plast ook niet veel (elke wandeling 1 keer). Om het zekere voor het onzekere te nemen ga ik morgenmiddag met haar naar de DA om een bloedonderzoekje te laten doen.
Nu kan ik het niet zo goed vinden met de assistente van de DA, dus stel ik mijn vragen liever hier ipv dat ik haar bel.

Wat kost zo'n bloedonderzoekje ongeveer? (niet dat het mij wat uitmaakt, want het moet gewoon, maar dan weet ik waar ik rekening mee moet houden)
Is het misschien verstandig om ook wat urine op te vangen en dat mee te nemen voor onderzoek?
En nu ga ik even op de dingen vooruit lopen:
Stel dat ze suikerziekte blijkt te hebben kan het dan kwaad als ze nog een paar weken CB light krijgt ipv CB diabetes (ik ga eind juli pas nieuwe CB halen)?
Kan je gewoon half CB / half barf geven aan een hond met suikerziekte? (5 dagen per week CB en 2 barf)
Ik ben van de week wel bij de DA geweest met haar omdat ze ook een slechte kies heeft, maar ik heb verder niet meer aan dat vermageren e.d. gedacht.