Oh ja, de laatste zin "modegril". Iemand anders merkte al op dat als er iets een modegril is, dat het dan de brokken zijn

Moderator: Lizzy
202Spots schreef: En........Tja, daar heb je als schrijver of adverteerder geen invloed op. Die adv. kom je overal tegen in de NL-bladen, dus die zie je toch al niet meer staanook nog 'n advertentie voor HOKAMIX erbij!!!
![]()
![]()
8)
Lizzy schreef: En dan nog wat he: stel, stel dat vlees wormmiddelen en AB's en andere troep zouden bevatten, denk jij dat dit allemaal als sneeuw voor de zon verdwijnt op het moment dat je het verhit (zoals in brokken en blikvoedin gebeurd)? WELNEE!!!!Ok, ik snap dat de regels wat betreft die middelen nu veel strenger zijn. Datzelfde vlees wordt natuurlijk ook door mensen gegeten.
Lupa schreef: je negeerd meHahaha, chips, ik zie het!! Ik heb Do genegeerd! Tjonge, ik had me weer een google-tje kunnen besparen als ik gewoon goed had gelezen![]()
Lizzy schreef: Wat je hier mee moet? Niks?Dat is niet helemaal waar Lizzy....
Kijk, vroeger kon je je paard volkwakken met bute (of is het buut? Tis in ieder geval pijnstiller). En daarna kon het paard gerust naar de slacht gebracht worden, niemand die zich er druk om maakte. Tegenwoordig kun je je paard dit middel niet meer geven. Tenzij je vrijstelling aanvraagt. Want, als een paard dit middel heeft gehad, dan mag het binnen zoveel weken/maanden niet geslacht worden en voor menselijke consumptie worden gebruikt.
Lizzy schreef: Ook nog even over de AB en wormmiddelen: dieren die daarmee behandeld zijn mogen niet direct daarna geslacht worden en voor menselijke consumptie (of dierlijke) worden gebruikt. Daar staan wachttijden voor. Ik weet niet hoe lang de wachttijden zijn, want dit veschilt per middel. En nogmaals, al zou er al AB in een dier zitten: dit verdwijnt niet met verhitting, dus de man kletst echt uit zijn nek.Ok, nou weet ik hoe dat zit met die regels. Weer wat geleerd
Bacterieen ala salmonella enzo: daar hebben we het hier natuurlijk al vaak over gehad. Gezonde honden zijn praktisch ongevoelig voor bacterieen. Ze kunnen zelfs in het bos een half ontbonden vogel of konijn opvreten waar de maden uitlopen en zelfs dan worden ze niet ziek...Dat wist ik. Komt toch omdat het maagzuur van onze gezonde honden veel te sterk is? En bij brokkenhonden is het juist zwakker, dus als er al honden zijn die gevoelig zijn voor bacterien, dan zijn het brokkenhonden. Klopt toch?
Overdosis eiwitten: is allang en breed achterhaalt. En vlees is natuurlijk niet het enige wat je voert.En het zijn juist de koolhydraten die vaak de gedragsproblemen veroorzaken.
Overigens, over neosporosis: dit is al twee keer eerder aan de orde geweest op Barfplaats.Ok, ik heb het gelezen en volgens mij snap ik het nu. Ik wil alleen niet weten hoe een hond dit kan krijgen door het eten van gehakt. Wat zit er dan in dat gehakt?
Hier zijn de links naar deze onderwerpen:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg332863
en
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg159469
Nelly schreef: Een hondefluisteraar die brokken promoot? Raar. Ik dacht dat die mensen op een zo natuurlijk mogelijke manier met honden omgaan?Dat dacht ik ook altijd. En ik dacht ook dat die mensen verstand hadden van hondengedrag....
Jinxy schreef: Dat is niet helemaal waar Lizzy....Nou, een heel goede kennis van mij heeft laatst met haar paard bute nodig gehad en ze kreeg het gewoon niet van haar vee-arts, totdat ze alle vrijstelling-papieren netjes had gekregen...
Hoeveel bute wil je hebben voor je paard........
Wordt nog gewoon gebruikt hoor. En registratie?? Ho maar. Daarom voer ik dus geen paard..Ik weet wat erin gaat in de sport..
Maar verder, helemaal met je eens![]()
![]()
Lizzy schreef: Bacterieen ala salmonella enzo: daar hebben we het hier natuurlijk al vaak over gehad. Gezonde honden zijn praktisch ongevoelig voor bacterieen. Ze kunnen zelfs in het bos een half ontbonden vogel of konijn opvreten waar de maden uitlopen en zelfs dan worden ze niet ziek...Ik weet niet of jullie deze al gelezen hebben van Mogens Eliasen maar dat stukje gaat over Salmonella: