Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kimbulletje
Hoi hopelijk kan me iemand helpen zit met een pup van 13 wkn die alleen naar barf menu kip eet ...variëren is geen optie ze eet het niet..Vandaag maar kvv gehaald carnibest kip compleet maar dat moet ze helemaal niet.De rest eet hier gewoon herby vers maar ook dat laat ze me staan .Durf haar niet langer als 1 dag te laten vasten. Smuldier en rodi moet ze ook niet. Wil haar absoluut niet op de brok .Als ok het meng put ze de kip eruit rest laat ze staan. Heb mijn hele leven al honden maar nog nooit zo'n lastige eter gehad. Iemand tips de fokker waar ik haar heb gekocht gaf blik voeren brok en das al helemaal niet wat ik wil.
Door winni
Misschien kun je kippenbouillon trekken en dat door haar andere voer mengen. Als dat lukt kun je er ijsblokjes vormpjes mee vullen en iedere dag mengen.
Door malimaniac
Als ze echt alleen kip wil eten zou ik een compleet vitaminepreparaat geven zodat ze toch alle binnen krijgt. Wat doe je als ze iets niet wil eten? Gaat ze niet eten,  bak weghalen en de volgende maaltijd weer aanbieden. Zo zou ik het doen.
Door kimbulletje
thxs voor jullie antwoorden  de boullion had ik idd al geprobeerd maar ook dat helpt helaas niet. Ik zet de bak idd 5 min neer niet eten is pech maar langer als 1 dag kan ik dit niet doen ze is pas 13 wkn .  En welk compleet vitamine preperaat kan haar dan geven ??
Door pearlsofpassion
Wat je geeft is erg grof gemalen dan?
Wat als je nu puppyrollen zou kopen? Die zijn fijn gemalen. Dan kan je er andere smaken onder mengen, zonder dat ze eromheen kan eten. 
Als je eerst een kwart van wat anders eronder mengt en daarna opvoert, moet je haar toch aan andere smaken krijgen hoor.  Het kan geduld vragen en misschien moet je wel heel traag opvoeren, maar uiteindelijk leert ze zo wel nieuwe smaken kennen.
Ik zou het aan een tempo doen waarop ze blijft eten. Want nu al leren om onregelmatig te eten zorgt dat ze later misschien ook minder te overhalen is en met gemak een maaltijd overslaat als het haar niet aanstaat.  Eerst gewoon worden om altijd goed te eten, zodat ze dat gewend raakt.

In extremis kan mengen met blik ook. Dat doet men bij katten ook (daar is moeilijk overgaan op vers zowat de norm).
Maar als ze de kip wel lust, kan je daarmee ook mengen en dat heeft wel de voorkeur.
Dat compleet preparaat zou ik dan ook wel zoeken en geven zolang ze niet een mooie waaier aan diersoorten wil eten.  Tinlo is niet compleet en alleen kip is voor zo'n kleintje toch echt niet ideaal.
Ik hoop dat je zo'n compleet preparaatje kan vinden, ik zou ook niet weten waar...

Oh, en wat je ook kan proberen is eens een stukje rund, of lam of konijn in zijn geheel te voeren.  Soms vinden ze kvv gewoon niet te vreten maar gaat barf (of zelfgemalen barf) er wel gewoon in. Dan weet je waar je staat en kan je zelf nog beslissen wat ermee te doen. 
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op wo 11 feb 2015, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door