Ook long? Of iets anders?
Is dun en heeft qua kleur wel iets van lever.

En uitgevouwen.

Moderator: Lizzy
pluk schreef: Heb het niet doorgesneden en het ligt inmiddels weer in de vriezer. Bedoel je met spiervezels dat het op spiervlees lijkt? Misschien stomme vraag, maar heb met biologie niet zo opgelet geloof ikIk weet niet of Kakocavi dat bedoelt, maar die flap boven dat ding dat ik op de milt vind lijken heeft inderdaad iets weg van spiervlees. Ik voer het ook als spiervlees.
Maar zou ik het dan gewoon kunnen voeren (eventueel gedroogd)?
Heb trouwens begrepen dat schildklier nog weleens er tussenzit bij long. Hoe herken ik dat?
Anne in Duitsland schreef: Volgens mij is dat toch de milt. Hoe groot is ie?Hij ligt weer in de vriezer, maar de snijplank is 34x24cm.
pluk schreef: Had t besteld bij Floris24, dus hem via pb ook gevraagd. Volgens hem is het ook de milt.O kijk, da's nog veel makkelijker!
Ik ben gerustgesteld.
pluk schreef: Er zit een redelijk stevig en dik stuk bij (staat niet op de andere foto, maar ziet er aan de buitenkant hetzelfde uit)De milt is een min of meer rond orgaan, het ding op de eerste foto lijkt daar wel op. Het schijnt een heel laxerend orgaan te zijn, dus niet teveel tegelijk voeren. Op de onderste foto zie ik een platte lap vliezig vlees. Ik denk daarbij toch aan een deel van het middenrif (inderdaad een spier). Ik weet het niet zeker, maar het middenrif bestaat uit platte lappen spier die direct onder de longen zitten en daar lijkt het op. Omdat het middenrif de longen op hun plek moet houden zit er veel bindweefsel bij, en het wordt gebruikt bij de ademhaling dus is een sterke, donkere spier.
En een heel dun stuk met vooral veel vlies
Kleur is donker aubergine neigend naar bruin