Heb aan het begin van de middag mijn jeukerige hond (heeft atopie) gewassen met Aloe oat bath medicated shampoo van Espree. Ik vond de vacht wat stroever dan ik van de mink-oil shampoo van OkdV gewent ben en heb er toen wat van het haver haarmasker van Weleda ingemasseerd. Het is inmiddels een paar uur geleden en ik heb hem nog niet zien krabben.
Als dit zo blijft ga ik dat masker vaker gebruiken. (De samenstelling is: Water, Bio alcohol, Vetzuur-esters, Extract van biologische haver, PCA Glyceryl Oleate, Biologische jojobaolie, Biologische karitéboter, Biologische kokosolie, Duindoornolie, Carrageen, Extract van driekleurig viooltje, Xantaan, Citroenzuur, Arginine, Gehydrolyseerde tarweproteïne, Compositie van natuurlijke etherische oliën. Zonder synthetische geur- en kleurstoffen en conserveringsmiddelen. Zonder minerale oliën. Zonder siliconen. Zonder sulfaten.)
Er zijn dus best wel wat mogelijkheden om d.m.v. wassen de jeuk te verminderen. Je kunt misschien van verschillende soorten de allerkleinste verpakking proberen om te zien waar Ramses het beste op reageert? Of misschien zijn er mensen waarvan je een beetje over zou kunnen nemen om te proberen?
Toen een van mijn andere honden eens heel erg veel jeuk had (ben nooit achter de oorzaak gekomen). Heb ik eens een spray gemaakt. Ik heb toen een leeg sprayflesje genomen, heb daar ongeveer 100ml. warm water in gedaan, een centimeter of 5 uit een tube calendulan crème van VSM als emulgator erbij gedaan en 3 druppels roomse kamille (etherische olie). Goed schudden en daarmee heb ik de jeukende delen ingesprayed. (Buik, flanken, borst en nek).
Hielp super!
Hoop dat je er wat aan hebt, want jeuk is erg hoor.