Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Becky
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje  :biggrin2:

Mijn hondje (+- 7 kilo) heeft als ze eend- of lams kvv (Haaksbarf) eet gelijk diarree (binnen een half uur komt het er aan de achterkant weer uit  :-[)
Ze vind gedroogd lamsvlees heel lekker en krijgt daar geen diarree van.

Mijn vraag is of ik de gok kan wagen en haar gewoon spiervlees ed. van lam/geit en eend kan geven (het zijn toch weer 2 diersoorten extra)?

Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Groetjes Becky
Door smulpaap
Hoi  ;)

Dus als ik het goed begrijp heeft ze het alleen met Haaksbarf eend en geit ?
Zoja dan kan het voor haar ws best te vet zijn . Dat kan nog over gaan als ze wat langer gewend is .
Maar het kan ook zo blijven natuurlijk . Wat je zou kunnen doen is het volgende
Stel ze eet dus de kvv van Haaksbarf . Dan zou je daarvan de helft lam of eend kunnen geven
En de andere helft bv kip of kalkoen . En dan eens kijken of ze dat beter verdraagt
Dus stel ze eet 200 gram dan doe je 100 gram eend of lam en 100 gram kip of kalkoen
Kip en kalkoen zijn beiden magere soorten

Je vraag over spiervlees geven snap ik niet helemaal .
Bedoel je dan dat je een barf dag wilt en spiervlees met vleesbot wilt geven ?
Door Becky
Hoi,
ze heeft het nu alleen met haaksbarf lam en eend.

Ik heb al een keer geprobeerd om 50/50 te geven, dus 50% kip en 50% lam of eend. Het werd iets steviger maar het kwam er ook gelijk weer uit :(

Die vraag van het spiervlees was meer bedoeld om aan het menu toe te voegen ( hiernaast krijgt ze dan gewoon vleesbotten, organen en groentes en af en toe een eitje/visje) als ik haar BARF eten geef ( nu krijgt ze ongeveer 4x per week BARF).

Ik hoop dat het zo duidelijker is :P
Door BusKay
Ik denk dat je het ook even tijd moet geven als op 50/50 gaat. Diarree gaat nu eenmaal niet direct over.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door