Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Chris19008
Hallo,

Wij hebben 7 honden en aangezien er nogal enorme prijs verschillen zijn onder de dierenartsen ,  willen we kijken of het goedkoper kan. Wie weet in Drenthe een goedkope maar goede dierenarts?
Klopt het dat de dierenartsen in Duitsland.veel goedkoper zijn?
Door doranto
Wij laten helemaal niet vaccineren omdat het vaak veel meer kwaad doet dan goed. Bovendien is het meestal helemaal niet nodig. Alleen als ná de titerbepaling blijkt dat het noodzakelijk is wordt hier voor sommige ziekten gevaccineerd, maar sowieso zeker niet voor alle.
Door Angelique
Je zou even een belrondje moeten maken. Ik loop bij Hooy-veld en die vind ik altijd heel schappelijk van prijs. Geen idee wat ze voor een enting vragen  ::)

In duitsland ben ik enkel wel eens bij Michael Oppel in Emlichheim geweest, dan wel voor een echo en daarmee was hij aanzienlijke goedkoper (en kundiger) dan zijn NL collega's. Dichtbijzijndse da in duitsland vanuit hier is een dependance van Klijndijk, dus daar schiet je niets mee op.
Door Kim_S
Als je goedkoper uit wilt zijn, ga dan in Duitsland in ieder geval NIET naar Dr. Berger in Heede. Die vragen zo ongeveer nog geld om goeiedag te zeggen  ::) (en ja, ik spreek uit ervaring  >:()

Verder heb ik in Duitsland en Nederland in deze regionen geen idee wat entingen kosten, ik laat al jaren niet meer enten...
Door Parelridder
Als je alle honden wilt laten vaccineren, zou ik een rondje bellen en vragen wat ze vragen voor de vaccinatie van 7 honden. Oftewel, vraag welke reductiemogelijkheid er is.
Maar óf je ze allemaal wilt laten vaccineren en waartegen wel/niet, dat zou ik eerlijk gezegd eerst even goed na pluizen. Misschien ben je al volledig op de hoogte, zijn de beoogde vaccinaties echt noodzakelijk, of wellicht zijn ze al veel beter beschermd dan je nu verwacht?
Op dit forum is veel info aanwezig over vaccineren. Denk aan de frequentie waarvoor de reguliere 'cocktail' van Nobivac geregistreerd is (3 jaar). Het midddels titerbepaling soms nog veel langer werkzaam blijken te zijn. Het onnodig zijn van de kennelhoestvaccinatie (tenzij vereist wegens pensionverblijf) en de beperkte mate waarin het Lepto vaccin beschermt tegenover behoorlijk wat risico op bijwerkingen. verder advies rondom het niet tegelijekrtijd toedienen van bepaalde vaccinaties om risico's op entschade te beperken. Kortom, mocht e.e.a. nog niet goed bekend bij je zijn, lees en vraag dan nog even door voor je een afspraak maakt voor vaccinaties. Misschien kom je zelfs wel op zo'n gering aantal uit dat er niets meer valt af te dingen ;)
Door Chris19008
Ben het helemaal met jullie eens. Laat mijn kindje niet eens enten!
Sta ook achter titeren. Alleen probleem is dat meeste instanties hiermee onbekend zijn of niet erkennen.
Met honden zwemmen bij bijvoorbeeld Dogsplash of eventueel naar een kennel brengen dan is enten verplicht. Of als honden mee op vakantie gaan naar het buitenland.
Heb even een belrondje gedaan. DAP de Linten in Ter Apel is ruim het goedkoopst. Eventueel DAP Oppel  in Emlichheim is ook niet duur. Rabies zit er namelijk bij in begrepen.
Door Hope
Chris19008 schreef: Ben het helemaal met jullie eens. Laat mijn kindje niet eens enten!
Sta ook achter titeren. Alleen probleem is dat meeste instanties hiermee onbekend zijn of niet erkennen.
Met honden zwemmen bij bijvoorbeeld Dogsplash of eventueel naar een kennel brengen dan is enten verplicht. Of als honden mee op vakantie gaan naar het buitenland.
Heb even een belrondje gedaan. DAP de Linten in Ter Apel is ruim het goedkoopst. Eventueel DAP Oppel in Emlichheim is ook niet duur. Rabies zit er namelijk bij in begrepen.
Ik zou wel even goed gaan uitzoeken wat ze dan allemaal gaan krijgen. Want of het verstandig is om alles er op 1 dag in te laten gooien vraag ik me echt af!
Door Claudia_
Ik weet niet waar je precies woont? Het is geen Drenthe, maar in Balkbrug zit een hele goedkope dierenarts. Mijn ouders gaan daar ook altijd naar toe met hun 2 honden en zijn aanzienlijk minder kwijt dan ik bij de DAP in Meppel :P
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door