Hallo allemaal,
Nu het diarreeprobleem van Fasko definitief voorbij lijkt, wil ik even weten of ik nu op de goede weg ben qua menu.
Fasko krijgt per dag 375 gr. verdeeld over 2 maaltijden, de groentenmix komt daar dan nog bovenop.
Die wat er eerst bij in, maar ik vond hem toch wat mager, en het is wel een actieve hond dus ik geefhem nu iets meer.
Omdat hij vanwege de diarree eigenlijk alleen kip kreeg,in de vorm van kippenvleugels en kipfilet, ben ik de afgelopen weken langzaam aan wat andere soorten erbij gaan geven.
.s morgens krijgt hij nu meestal rond de 150 gr. kippenvleugel, soms kwartel.
's avonds plm 200 gr. vlees plus bot, + 30 gr ingewanden + 30 gr groentenmix.
Vlees dan in de vorm van stuk konijn
Of kip stukje bovenpoot met rugstukje eraan.
Of kippenvleugel met runderspiervlees
Of kwartel
Ik probeer bij de ingewanden dan een andere diersoort te geven dan wat hij die dag als vlees krijgt.
Hij krijgt de ingewanden van het konijn (samen met de kop, dan hoeft er verder geen spiervlees bij)
of kippenlever, runderhart, rundernier, eendenhart)
1x inde week krijgt hij een of twee sardientjes, en soms een ei.
Als ik in de supermarkt weer eens een halve lamskop zie liggen zal ik die meenemen. Ander lamsvlees is moeilijk want heel erg duur. Hier in Zuid Frankrijk is goed Barfvlees sowies niet makkelijk te krijgen, maar ik ben nu in overleg met een poelier op de markt voor af en toe een kipkarkas en soms ook ander slachtafval, en de visboer bewaart af en toe een zalmkop voor me.
Wat vinden jullie van dit menu, wat kan er beter of anders?
Bij voorbaat dank,
Marieke