Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2981412
Wat leuk dat barfplaats nog steeds bestaat. En het eerste wat me opviel was dat Lizzy nog steeds een spikkel onder haar naam had staan :D

Mijn hond is inmiddels 20 jaar oud en doet het nog steeds goed, 2 heb ik er vrij recent moeten begraven en daardoor is er weer een nieuwe aanwinst. Mijn honden barfen al zo lang als ze bij me zijn. Ik vrees dat 1 het barfen een beetje te letterlijk genomen heeft en achteraf denk ik dat deze aan een de zwarte nachtschade overleden is. Ze was een paar maanden dood en ineens begon het groen op te komen in mijn tuin. En toen zag ik het... :-( Maandenlang dacht ik dat ze gras at. Ik heb niet echt door gehad dat ze niet lekker was, ik dacht dat ze duidelijk ouder begon te worden. En ineens was ze helemaal geel, haar lever en pancreas werkten heel erg slecht en er de urine was heel donker. Ik heb nog bloed en vocht laten afnemen, er is een echo gemaakt, maar toen hij zei dat er eigenlijk niets duidelijks uit het onderzoek naar voren was gekomen en dat ik haar maar moest brengen zodat ze haar aan het infuus konden leggen om haar aan te laten sterken en wellicht daarna een punctie van haar lever te maken, was het eigenlijk al klaar. Ik heb besloten om haar niet te brengen. De dag ervoor wist ik het eigenlijk al, maar 1 dag voor de uitslag van het onderzoek wil je zo'n beslissing niet maken. Ik heb toen direct een afspraak gemaakt dat hij bij mij thuis zou komen om haar in te laten slapen, maar ze is een half uur voor hij zou komen zelf al gegaan. Ergens ben ik daar ook wel een beetje blij mee. Anders had ik altijd getwijfeld of ze haar niet op hadden kunnen lappen.
Beetje triest allemaal. Zeker weten zal ik het nooit, maar de ochtend van de uitslag lag ze eigenlijk al in een soort van coma en dat schijnt echt te horen bij zwarte nachtschade :-(

De ander heb ik in moeten laten slapen omdat hij kanker had. Ik heb 1 bult weg laten halen omdat hij steeds open barstte, maar toen aan alle kanten de bulten uit zijn lijf begonnen te schieten heb ik besloten om hem in te laten slapen voor hij pijn zou krijgen.

Met het gaan van deze 2 honden ben ik tegen een Chihuahua aangelopen en het is echt een geweldig beestje. Nou barfen mijn honden al zo'n 15 jaar en doe het eigenlijk alleen nog op gevoel. Afwegen doe ik niet meer aan. Maar een Chihuahua... Vanochtend een kippenbotje in mijn vinger gekregen toen ik een kipkarkas aan het pletten was met een hamer. Een geitenrib heb ik stukken los gesneden, maar dat los trekken is nog te moeilijk lijkt wel. Laat staan dat hij aan het bot knaagt... Ik heb hem net zo ver dat hij een dun botje van een kippenvleugel aan knaagt en dat doet hij al dagen :-p Oh jee een sardientje.. wat is dat? Laat ik het maar begraven, je weet maar nooit waar het later goed voor is.
En die hoeveelheden? Dus vandaar mijn bezoek aan barfplaats. Ik vrees dat ik weer aan het afwegen moet en weer een beetje creatief moet worden, want een heel lam bestellen met 1 grote hond en een Chihuahua zit er niet in...

Ik zag mensen het hebben over een rekenhulp? Waar kan ik die vinden? Want ik kan niet wachten om aan de slag te gaan, want er klopt geen bal van m'n verhoudingen in dat formaat :-p
#2981675
Welkom terug! Nu weet jij mijn naam maar ik heb in alle eerlijkheid geen idee wie jij bent :biggrin2:, Smurfjuhh zegt me eerlijk gezegd niet zoveel. Maar, leuk dat je er weer bent :-*

Wat een narigheid, dat je hondje is overleden aan zwarte nachtschade. Ik had er nooit van gehoord, gelijk even gegoogled, ja, dit is een vrij bekend plantje, nooit geweten dat het zo heet! Maar goed, twee hondjes wegbrengen in korte tijd is behoorlijk dramatisch :'(

De rekenhulp is je al 'gegeven'. Die ziet er nu ook meer anno 2014 uit :)

Als je vragen hebt, stel ze gerust!
#2982708
Dank je wel allemaal :D

Volgens mij hadden we die rekenhulp nog niet hoor. Ik heb het gewoon nog met een rekenmachine zitten puzzelen :-p

Ik heb echt geeeen idee wat mijn naam toen was Lizzy, mijn naam is Sylvia maar ik weet niet meer of ik dat in mijn inlognaam verwerkt had.
#2986642
Het is een Galgo Espanõl. Ik ging in Spanje helpen bij een stichting en toen kregen we een melding van honden die opgehangen zouden worden. We zijn daar direct naar toe gegaan. Helaas was het voor de meesten al te laat :-( Maar deze spartelde nog omdat ze met haar pootjes bij de grond kon en toen hebben we haar los gesneden. Ik heb besloten om haar daar niet achter te laten en mee te nemen naar Nederland. De eerste week dat ze hier was knapte haar kruisband en heeft ze kunststof kruisbanden gekregen. Dit is een hele vervelende operatie geweest en dubbel zo erg voor een erg getraumatiseerde hond omdat ze rustig moest blijven, maar te bang was om rustig te zijn. Ze heeft hier echt heeeel lang last van gehad. Ik heb haar altijd Glucosamine bij gegeven, maar de artrose was best flink. Elke keer als ik haar los liet remde ze bizar hard en ging haar gewricht op slot en kon ik een auto regelen om haar echt tot op de plek op te halen. Ik heb toen vaak gedacht aan die man die bij die stichting werkte en me zei dat het eigenlijk humaner zou zijn om deze in te laten slapen. Maar ik vond als ze zoveel geluk had dat ze als enigste nog leefde van zo'n hele groep opgehangen honden dat ze een kans verdient. Daarbij was dat voor hem de werkelijkheid van elke dag en voor mij echt een hele emotionele gebeurtenis.

Ze heeft vooral heel lang angst gehad voor mannen. Pas toen ze een jaar of 6 hier was is dat langzaam gaan veranderen. Het is echt de trouwste hond die ik ooit gehad heb. En achteraf ben ik toch heel blij dat ik haar meegenomen heb, want het begin was wel heel moeilijk, maar uiteindelijk is alles toch op z'n pootjes terecht gekomen.

Maar ik was laatst bij de dierenarts en die geloofde gewoon niet dat ze 20 was. Hij zei dat ze veel te soepel was voor een hond van 20 en ik vertelde dat ze nog elke dag een stukje naast de fiets liep (nu niet meer). Ik zei hem dat hij maar in de pc moest kijken, want ik was 18 jaar terug ook geweest toen haar kruisband knapte. Hij heeft haar leeftijd toen geschat en ze was zeker niet onder de 2 jaar en ook zeker niet boven de 4.

Ik heb haar zeker de eerste jaren niet mee durven nemen naar Spanje uit angst dat ze weer bang zou worden. Pas toen ze een jaar of 8 was ben ik weer terug gegaan om een maandje te helpen. Ze was duidelijk alles vergeten :D En natuurlijk weer een hond mee genomen, maar deze zonder tragisch verhaal. Dit was een ADHD Podenco met een bord voor zijn kop, die ze niet meer herplaatsbaar hadden bestempeld.. Ik heb me vaak voor m'n kop geslagen als hij weer eens de benen genomen had en even een middagje konijnenjacht deed in de duinen en ik met klutsende oksels aan het zoeken was. Maar niet los laten was voor hem gewoon geen optie. Ze hadden hem Yeti de verschrikkelijke genoemd en dat was niet voor niets ;-)

En dan heb ik nog 2 vuilnisbakjes gehad. Deze kwamen voor heropvoeding van een stichting bij me terecht en hebben hier gewoon zo lang gezeten dat er niemand zich meldde voor een blijvend mandje, dat ik ze zelf maar gehouden heb :D Maar hun uiteindelijke leeftijd zou ik niet weten. Ze hadden alletwee al dik tandsteen toen ze hier kwamen en dat was echt koffiedik kijken om dat te schatten.

Een van die vuilnisbakjes was de hond van mijn dochter. Die lag altijd bij haar, liep overal mee naar toe en mijn dochter was dan ook intens verdrietig toen we hem in hebben moeten laten slapen, nog steeds eigenlijk :-(. Vandaar ook een gekochte Chihuahua, want dat was haar keuze. Want het gaat heel erg tegen mijn principes in honden te kopen terwijl er zoveel een goed plekje zoeken.. Dit was dan wel een overblijfertje van een fokker omdat hij duidelijk niet raszuiver was, maar dat doet me weinig :D Maar ik moet wel zeggen dat die Chihuahua echt wel mijn hartje gestolen heeft. Ik vond het altijd maar vervelende hondjes, maar ik denk ook dat dat meer met hun baasjes te maken heeft als met de hondjes :-p
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door