Tom heeft een pipet met als werkzame stof Diazinon gehad...en daar heeft ie nu dus een vergiftiging van opgelopen. Al 10 dagen zit ik met een shakende hond, met af en toe een spasme, sinds 2 dagen niet willen eten en spugen en sinds gister ook moeite met plassen (veel kleine plasje die er met moeite uitkomen).
Geen koorts, slijmvliezen verder ok, pupillen reageren prima dus dat is iig goed nieuws.
Net naar de da geweest die het gifcentrum nog gebeld heeft...alles past in het plaatje, en het slechte nieuws is dat er niks meer aan te doen is als symptomatisch behandelen. Hij heeft nu emeprid gekregen en ik ga de urine nog even laten onderzoeken dat er niet toevallig een urineweg infectie oid bij zit.
En dan nu rijst de vraag....wat nu?
In het verleden heeft ie al Avantage en Advantix gehad, gelijk soortige reactie maar dan korter (dag of 3) Advocate...idem, en zelfs op de wormen pil die hij ooit kreeg reageerde hij hetzelfde. Conclusie die de da en ik nu trekken is dat er maar geen pipetten meer op gaan (hij heeft in totaal 6 merken gehad die allemaal dezelfde reactie gaven).
Ellende is dat hij meestal zo reageert, ook op een kuur Clavubactin vertoonde hij deze symptomen...
Meest prangende vraag is wat kan ik doen om vlooien te voorkomen (aangezien hij ook allergisch is voor vlooienbeten) en ten 2e, wat zou er aan ten grondslag kunnen liggen dat hij overal zo op reageert?