Wie rekend de % bot/vlees uit???
de nek was 375 gram ,bestaat uit 135 gram bot en 240 gram vlees.
Dacht dat er meer bot in zou zitten,maar net als met de kippennek,blijkt de kalkoen nek ook meer vlees te hebben dan dat ik verwacht had...

Moderator: Lizzy
Lupa schreef: je hebt 20 kilo kalkoennekken gewonnenWaar kan ik ze halen?![]()
bernergek schreef: Dus de kalkoennek bestaat voor 36% uit bot en voor 64% uit vlees.Great!! Ik weet nooit HOE ik % moet uitrekenen..
202spots schreef: Great!! Ik weet nooit HOE ik % moet uitrekenen..heb je een pb'tje gestuurd.
dyslexic met getallen geloof ik...dus HOE doe je 't?
bernergek schreef: Maar kalkoennekken zijn toch best gevaarlijk om zo te geven, omdat honden ze in 1 willen doorslikken?Jahah...daarom krijgen ze hier alleen maar gemalen nekken...Tor heeft 1 keer 'n halve nek,de dikke end doorsgeslikt...hij liep hard weg toen ik de nek wilde afpakken,en slikte hem liever in 1 stuk naar binnen dan dat ie 't aan mij terug gaf...'n hoop gekoor en geslik en koren van Tor zijn kant,
202spots schreef: Jahah...daarom krijgen ze hier alleen maar gemalen nekken...Tor heeft 1 keer 'n halve nek,de dikke end doorsgeslikt...hij liep hard weg toen ik de nek wilde afpakken,en slikte hem liever in 1 stuk naar binnen dan dat ie 't aan mij terug gaf...'n hoop gekoor en geslik en koren van Tor zijn kant,Ah, ik wist niet dat jij ze ging malen nee.![]()
:oen ik kon niks anders doen dan op 'n afstand te kijken terwijl ik 'n hartstilstand had en ik mijn adem inhield totdat Tor dat ding door z'n keelgat had gewurgd en weer normaal ging ademen,heb daarna NOOIT geen nekken meer gegeven tenzij ze eerst gemalen zijn.
202spots schreef: Nee,hij gelukkig nergens last van gehad,maar ik had wekenlang de zenuwen!!!Fijn dat hij nergens last van heeft gehad, maar ik kan me die zenuwen bij jou goed voorstellen.
Ook Thanks voor je pbtje!!![]()
202spots schreef: Great!! Ik weet nooit HOE ik % moet uitrekenen..Hee Dory daar heb ik ook last van, getallen dyslexie
dyslexic met getallen geloof ik...dus HOE doe je 't?