Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3001239
Ik droog continu eendennekken, elke morgen krijgen ze een halve. Ik droog ze best lang, ook warm. Zeker 50 uur op 60 graden. Alleen voor oude Dwarreltje knip ik ze aan stukjes, omdat zij zo schrokt, dat de kans op luchtpijp dichtdrukken bij dit soort langwerpige etensvoorwerpen bij haar te groot is (al enkele malen Heimlich moeten toepassen :-[ )
Ik doe ze na het drogen in de vriezer, omdat ze nog net zo droog kunnen zijn, er toch altijd stukjes vet aanzitten die niet drogen. Maar te hard? Neuh. Worden hier vol smaak heerlijk opgepeuzeld. In twee jaar tijd nog nooit problemen mee gehad in de zin van splinteren.. Misschien ook wel omdat ik ze door dat vet niet droog genoeg krijg. Maar tegen allerlei beweringen hier op het forum in, dat je bot niet warmer dan 50 graden zou mogen drogen, doe ik het dus op 70 graden. Eén keer geprobeerd op lagere temperatuur, maar een stánk dat ik toen in huis had! :puke:
En zonder de veiligheid uit het oog te verliezen: Mijn hondjes zijn de beste graadmeter. Wat zij kunnen verorberen, mogen ze verorberen ::)
#3001288
Heb zelf een standaard teckel en die eet gedroogde kippennekjes zo weg, eendennekjes rauw; geen problemen mee..... Ook hebben we 1 dag pw een dwergteckeltje erbij en die eet de gedroogde kippennekjes zo weg, nooit problemen mee gehad....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door