Borke schreef:
Heeft iemand hier ervaring mee?
http://www.metabolic-balance.com/nl/overzicht.aspx
Het is zonder shakes, poeders of pillen, of light producten.
Dat spreekt me wel aan.
Op zich hoef ik niet heel veel af te vallen, maar ik krijg het alleen niet goed voor elkaar.
Resultaat blijft te lang uit.
Lastig dat naarmate je ouder wordt, het veel meer moeite kost om af te vallen.
Veel bewegen is op dit moment een probleem, dus ik moet het echt via de voeding aanpakken.
Zonder alcohol en zonder snoepen, brood, suiker lukt het in ieder geval niet.
7 kg er af, dan zou ik heel blij zijn 8)
Binnendoorweggetjes helpen meestal niet of maar voor korte termijn. Ben niet van de dieëten maar aanpassen van levensstijl.
Snoepen: zoek de gezonde alternatieven zonder geraffineerde suikers en suikervervangers. Ga voor natuurlijke suikers, die kan je lichaam veel beter verwerken dan de confectiesnoep die in winkels verkocht wordt. Gedroogd fruit zijn ook snoepjes en met gedroogd fruit kan je ook heerlijke koekjes maken ;-)
Brood: ga voor een zuurdesem spelt variant en probeer de hoeveelheid dan te beperken. Het vult vele malen beter. Zorg wel dat je een echt zuurdesem hebt en niet de poeder variant.
Alcohol: met mate geen groot probleem, tenminste hier niet.
Sinds wij vorig jaar juli gestopt zijn met geraffineerde suikers en snelle koolhydraten (witte pasta, witte rijst, etc) zijn wij respectievelijk zo'n 12 en 20 kilo kwijt geraakt (in december al). En we deden het niet eens om af te vallen. Was wel wat te zwaar maar niet dramatisch. Wel veel meer energie, minder last tot geen last van de hooikoorts dit jaar, gezonder haar, etc.
We eten bewuster, veel meer verse groenten en wat minder vlees. De behoefte er naar is ook veel minder.
Met Metabolic Balance dus geen ervaringen