Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door malinois.
#2969685
Even voor de duidelijkheid, ik vind t een verschrikkelijke man en site omdat hij met leugens geld verdiend. Wat vinden jullie hier van?
(Weet niet of t al ergens staat of hier verkeerd staat met mn mobiel zie ik niet allea op de een of andere manier)

Gebruikersavatar
Door Angelique
#2969692
Zijn reactie op kritische reacties gelezen en snel afgehaakt. Wat een opgewonden standje.

Maar zonder er verder al te diep op zijn argumenten in te gaan ben ik ook wel van mening dat mijn honden geen wolven zijn.
Door malinois.
#2969693
Maar bijv dat je zelf dus geen voer kunt samenstellen volgens hem. Hoe goed je t ook probeert. Alleen de commerciele voerproducenten kunnen dit...
Want de spijsvertering is heel anders dan van de wolf.

Ik ben van mening dat deze juist grotendeels hetzelfde is maar dat de hond wat meer kan eten en dat dit t verschil is maar t blijft simpelweg een carnivoor.

(Ja als je niet naar zn zin reageert lig je eraf)
Laatst gewijzigd door malinois. op di 05 aug 2014, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2969695
Tja, hoe ik tegenover homemade versus commercie sta mag duidelijk zijn. Generaal gezien geloof ik niet in....de overheid zorgt wel voor u.

Maar even doorgeklikt en mijn honden zijn ramphonden, dus ach.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2969713
Staan een hoop relevante dingen in. Te veel energie maakt een hond dik, een hond heeft voornamelijk behoefte aan hoogwaardige dierlijke eiwitten en juiste voeding is essentieel. Prima stuk! En geven ook nog aan dat alleen vlees niet gezond is, maar aangevuld moet worden met groente... Yep, heeft me er weer van overtuigd dat ik goed bezig ben met mijn hondje..  :biggrin2:

Ojah, en als ik geen aap ben, waarom voel ik me tegenwoordig een stuk beter op 60% groente&fruit en wordt ik tegenwoordig misselijk van melk- en graanproducten? Denk dat een aap beter weet dan ik wat gezond is, fruit, groente, eiwit (insecten en vlees) en noten en zaden..
Door El_Kato
#2969726
De link kan ik niet openen maar wat ik hier aan reacties lees is mij al duidelijk.

Wat ik me dan afvraag he..... hoezo weten die commerciële voerproducenten wel hoe ze een goed voer moeten samenstellen en wij niet? Weten zij dan precies hoe de spijsvertering van een wolf werkt en richten ze daar de productie van hun voer op? Apart dan dat er al een paar zeer bekende en gerenommeerde voerproducenten negatief in beeld zijn geweest omdat ze gruwelijke dierproeven hielden om te beoordelen met hoe weinig voedingswaarde honden het nog "goed" deden op hun brokken.....  :-X
Door Aprilsnow
#2969733
Volgens mij staat er in het artikel (of een vervolgartikel) dat uit (Amerikaans) onderzoek blijkt dat de meeste eigen samengestelde recepten op onderdelen tekorten vertoont. En dat zelfgemaakte hondenvoeding wel degelijk een geweldige optie is maar dat dit het best in overleg met een voedingsdeskundige kan ipv via het internet of uit boeken omdat daaruit blijkt dat er tekorten inzitten.

Verder zegt hij ook dat er brokken zijn die volledig zijn, waarbij niet het hoofdbestandsdeel granen is maar dat granen niet per definitie slecht voor de hond hoeven te zijn. Dat goedkope merken per definitie slechte ingrediënten gebruiken en dat je bij de duurdere op moet blijven letten. Ook schoffelt hij de 'speciale' voedingen onderuit, dat zou meer vanuit een commercieel oogpunt zijn omdat de dieren in het wild ook geen onderscheid maken in wat ze voorgeschoteld krijgen. (hoe dit zich verhoudt met onze 'huis'hond vind ik dan weer wat vreemd want die is tenslotte niet te vergelijken met zijn wilde familieleden die van heel ander eten in leven moeten blijven....

Zijn reactie op zijn stuk verdienen niet de schoonheidsprijs.... maar heeft wel ergens een kern van waarheid, eerst lezen en dan pas reageren (of niet ;-) ).

Toch even op zijn site wat verder gaan kijken en deze tegen gekomen over de commerciele diervoerders die te weinig essentiele voedingsstoffen bevatten (nog niet helemaal gelezen overigens) http://www.hondenwijzer.com/hondennieuws46.html
Laatst gewijzigd door Aprilsnow op di 05 aug 2014, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door El_Kato
#2969764
Via een omweg het artikel kunnen lezen en moet zeggen het valt me alles mee... vind er geen rare dingen instaan. Zoals ik het opvat zegt hij dat of je nu zelf samen stelt of je hond brokken geeft je moet nadenken over wat je doet en moet kijken hoe je hond eruit ziet. Op het forum hier heb ik ook al verschillende topics voorbij zien komen over het verschil in kwaliteit van bv de verschillende merken KVV. En ook met barf als iemand niet nadenkt en niet oplet kunnen er wel degelijk problemen onstaan.

Klein stukje van de website gekopieerd:
Hoe je het ook wendt of keert, juiste hondenvoeding is essentieel voor de gezondheid van uw hond. Helaas is het bijna onmogelijk om vast te stellen welke voeding het beste is voor uw hond omdat de meeste dierenvoedingproducenten kiezen voor te veel goedkope (plantaardige) grondstoffen in hun producten. Goedkoop hondenvoer is bijna altijd slecht hondenvoer, bij duurdere commerciële hondenvoeders heeft men ook niet altijd de zekerheid of de samenstelling goed is. Ook bij veel hondenvoeders dat dierenartsen verkopen en aanprijzen blijkt het graanaandeel veel te hoog te zijn.

Zelf goed voer samenstellen is bijna ook niet te doen, zelfs de recepten die de dierenartsen voorschrijven blijken niet altijd alle essentiële voedingstoffen in de juiste verhoudingen te bevatte, al zitten de dierenartsen er minder vaak naast dan de recepten die bijvoorbeeld op internet te vinden zijn.

De enigste mogelijkheid om eventueel vast te kunnen stellen dat u uw hond goed voert, is te kijken of uw hond een gezonde, glanzende vacht heeft, niet te veel ontlasting heeft, de ontlasting moet stevig zijn en niet te sterk ruiken. Uiteraard moet uw hond in algemene goede conditie zijn.
Door El_Kato
#2969768
Nog een anders stukje op de website gelezen over de "recepten" maar er wordt nergens aangegeven wat voor recepten dat dan zijn, hoe die samengesteld zijn. Er staan leuke algemeenheden op maar niets wat echt diepgaand is....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door