Van Tom is vandaag binnen....alles negatief
Altijd weer fijn om te horen!
Voor het laatst ontwormd toen hij 16 weken was ofzo, hij is nu 4.5
Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Gefeliciteerd weer Martine!Jaaa heel blij, stond op het punt te ontwormen omdat ik lintworm segmenten in zijn vacht zag, zo blij dat ik toch maar heb laten onderzoeken
miik schreef: Tja...Ergens moet je een grens trekken, voor mij ligt die hier, ik denk en weet dat ik hier verstandig aan doe en het best voor mijn hond zorg.
Als je wormen ziet bij je hond, dan is de kans dus groot op een wormbesmetting... ... en als je dan ontlasting op stuurt van 2 drollen... dan kan het natuurlijk zijn dat er net in die drollen niks wordt uitgescheiden... ...
Ik weet niet of het dan verstandig is om de conclusie te trekken - dus mijn hond heeft geen wormen-....
miik schreef: Tja...Dan zeg jij dus dat geen enkel mestonderzoek betrouwbaar is.
En als je dan ontlasting op stuurt van 2 drollen... dan kan het natuurlijk zijn dat er net in die drollen niks wordt uitgescheiden... ...
Rosalie schreef: Dan zeg jij dus dat geen enkel mestonderzoek betrouwbaar is.Nee, dat zeg ik niet.
Rosalie schreef: @Miik, dan zouden de tests uitgevoerd door Het Woud vaker vals negatief kunnen zijn omdat er getest wordt met ontlasting van 1 dag. Terwijl dit lab toch aangeraden wordt omdat deze manier toch als (heel) goed wordt beschouwd.Ik hoor hier altijd dat het woud goed is. Zelf vind ik het duur en stuur het via de da op. Dan moet ik 3 dagen doen. Lekker in de zomer...