Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MarijeJoanne
#336264
Gizmo heeft de overblijfselen van mijn pizza opgegeten.
Aangezien ik geen ui lust, had ik dat er allemaal netjes afgevist ;D en ernaast neergelegd.
Nu heeft hij dus een kwart pizza op, met oa salami, ham en spek, en heel veel ui (denk zowat een halve tot een hele ui).

Ik weet alleen dat ui niet goed is, daarom geef ik dat dus ook nooit.
Helaas was meneer dus zo slim om alles stiekum van mijn bord af te kaaien toen ik even weg was (en aardig geluidloos ook nog, zodat ik het pas in de gaten kreeg toen alles voor het grootste gedeelte al op was) >:( >:( >:( .

Wat moet ik doen?
Hem wat geven zodat hij alles weer uitkotst? En wat moet ik dan geven?
Of het zo maar laten?

Meneer is een kieskeur, eten wat hij niet lust laat hij liever liggen en dan maar honger lijden, dan het wel op te eten.
En nu eet hij dus zo een heleboel ui op...
Terwijl hij vanavond al eten heeft gehad.
Grrr, je zou hem af en toe toch ook wat... ;)
#336269
Lupa schreef: uien zijn geen gif!!!!!
niet te snel in paniek raken, het enige is dat die mischin heerlijk winden gaat laten ;D
van een keer uien eten gaan ze echt niet dood aan
Ok, dat wou ik graag weten ;).
Hoef dus niet opzoek naar een lading zout of ander braakmiddel voor hem? 8)
#336315
202spots schreef: Geen paniek hoor..
hij gaat van 1 keer uien eten echt niet dood,'t kan wel dat ie morgen aan de dunne is. :-\
Volgende keer beter opletten.
Jups, ik weet het :-[.
Liep even naar binnen, terwijl ik mijn bord nog buiten had staan.
Op tafel, waar hij niet zo bij kan, ook niet als hij op zijn achterpoten gaat staan, omdat hij gewoonweg niet zo groot is.
Waarschijnlijk is hij op de stoel gesprongen en toen met zijn voorpoten op of tegen de tafel gaan staan waarna hij makkelijk bij mijn bord kon.
Dit geheel ruisloos.
Ik neem aan dat hij eerst de ui heeft opgegeten, aangezien die los lag en om die sprietje voor sprietje van de tafel afhalen zou hij wel heel wat werk hebben moeten verrichten.
En daarna het laatste stuk pizza van het bord af heeft getrokken en verder op is gaan eten op de grond.
Ik trof nl het laatste kleine stukje pizza op de grond aan, terwijl meneer die aan het opeten was.

Had er weinig erg in, omdat hij dat anders gewoonweg niet doet.
De kleine waarvan ik dat eerder zou verwachten, was met mij meegelopen.
Gizmo bleef buiten ::) .

Vanavond heeft hij compleet KVV gehad, voor morgen heb ik er pens uitliggen.
Is die pens dan wel verstandig?
Aangezien dat toch onder de noemer orgaanvlees valt?
En als hij dan toch al wat meer kans heeft op diarree, wek je dat dan zo niet extra in de hand?
Of is dat juist wel goed, zodat de rotzooi weer uit zijn lijf kan?

*Als meneer de pizza-man nou gewoon ei op mijn pizza had gedaan zoals ik gevraagd had, in plaats van ui... ;) ;D *

Maar ok, ben gerustgesteld 8) .
Bedankt voor jullie reacties.
Door Doedels
#336330
;D Leuk die jongens. Probeer je ze zo gezond mogelijk te voeren, gaan ze voor het junkfood. Hij zal wel gassig zijn morgen. Ik zou zelf wel gewoon pens geven omdat de bacteriën daarin helpen bij het verteringsproces. En mocht hij diaree krijgen dan is dat om de ui zo snel mogelijk kwijt te raken. Dat kan zeker geen kwaad.
Door Anneke V
#337110
;)
Doedels schreef: ;D Leuk die jongens. Probeer je ze zo gezond mogelijk te voeren, gaan ze voor het junkfood. Hij zal wel gassig zijn morgen. Ik zou zelf wel gewoon pens geven omdat de bacteriën daarin helpen bij het verteringsproces. En mocht hij diaree krijgen dan is dat om de ui zo snel mogelijk kwijt te raken. Dat kan zeker geen kwaad.
of yoghurt....
veel ruikplezier :-X ;)
Laatst gewijzigd door Anneke V op ma 20 jun 2005, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door romila
#337383
MarijeJoanne schreef: Jups, ik weet het :-[.
Liep even naar binnen, terwijl ik mijn bord nog buiten had staan.
Op tafel, waar hij niet zo bij kan, ook niet als hij op zijn achterpoten gaat staan, omdat hij gewoonweg niet zo groot is.
Ja ik liep vanavond ook ff naar binnen, terwijl er nog wat heerlijke gebakken aardappeltjes op mn bordje lagen (had te veel gemaakt) Maar mijn tafel is een bijzet tafel dus voor een boxer mooi op hoogte ;D Alleen Lambiek deed het niet geruisloos...hij is zo dom om zichzelf te verraaien door het bordje op de grond te laten knallen ;D ;D ;D Niet stuk gelukkig en nog 5 aardappeltjes over van de 15 denk ik (hele kleine krieltjes) Vinnik dat van mij dommer, mijn honden konden er makkelijk bij...die van jou niet... :-[
#337407
Gister en vandaag weinig geroken 8) , ook niet gezien dat hij aan de dunne was of minder lekker in zijn vel zat.
Uiteindelijk gister laten vasten, en vandaag de pens maar gegeven.
Ging erin als koek ;) .

Maar snap er echt geen fluit van dat uitgerekend hij (de kieskeur, die vaak groente en fruit niet zonder trucjes opeet) juist de ui als eerste heeft opgegeten.
En daarna pas aan de pizza begon.
Uberhaupt niet dat hij het lef had om wat van tafel te snaaien.
Daar is hij de hond niet naar, kon wat lekkers voor zijn neus leggen, zeggen dat hij er niet aan mag komen en daarna weglopen.
En als ik terug kwam, lag het nog op precies dezelfde plek, alleen dan met zijn neus ervoor op een milimeter afstand ;D .
En hij weet ook dat de tafel verboden gebied is voor hem.
Ik had er niet eens bij stil gestaan dat hij op dat idee zou zijn gekomen.
Maarjah, weet nu wel weer dat ik van het onverwachte uit moet gaan ;) .
Ook als hij die dag gewoon gegeten heeft.
Door Nelly
#337437
Ashley zal ook nooit iets van tafel pikken, maar komt het me wel keurig netjes brengen, zelfs een aangebroken pak koekjes of een gebruikt ontbijtbordje. Heb ik 'm nooit bewust geleerd hoor, is-ie uit zichzelf mee begonnen. O ja, 1 keer heeft-ie iets gepikt, toen was-ie nog pup. Het was oudjaarsavond en ik had een schaal met oliebollen; wilde die op de salontafel zetten en mee had meneer een oliebol te pakken :P Hij is nu nog gek op oliebollen.... ;D.Die zal hij ook zeker pikken als hij de kans krijgt :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door