Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2943712
Even een vraagje

Dino slaapt van pups af aan bij mij, is nu 2 jaar, reutje niet gecastreerd. Af en toe slaapt hij ook beneden om te kijken of dit goed gaat en ook dat is geen probleem. Hij is volledig zindelijk kan prima 8 uur alleen zijn en de kamer blijft dan ook droog. Echter kom ik nu met het probleem te zitten dat als ik een leuke vent mee naar huis neem en even boven ben dat Dino besluit in de kamer te plassen. Of het nu voor een half uur, 2 uur of een nacht is, zodra ik een man mee naar boven neem kan ik verwachten dat hij beneden plast. En niet zomaar plassen, hij plast dus echt over mijn spullen, zowel kleren schoenen als zoals gisteren mijn schooltas. Ik heb daarom besloten dat hij helemaal niet meer boven mag komen in de hoop dat ik op deze manier dit probleem ga verhelpen maar baal er echt ontzettend van. Verder luistert hij goed, de kleine regeltjes van ik eerst naar buiten enz pas ik regelmatig toe om de rangorde in stand te houden. Ik begin te vermoeden dat hij jaloers is, of mij misschien wil beschermen of het er iig niet mee eens is maar weet niet in hoeverre ik dan menselijke begrippen op hem ga toepassen en ook niet of dit wel juist is. Hoor graag of jullie nog visies en wellicht tips hebben. Dino woont overigens met 2 andere honden dus het is niet dat hij helemaal alleen is.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2943732
Nou ik heb wel vernomen dat dit vaker gebeurd bij alleenstaande vrouwen met reu.... Jij ben zijn "b*tch". Soort van beziiterigheid.
En dan wordt ie ook nog eens uit het domein slaapkamer verjaagd. Dan doe je er sowieso goed aan om hem altijd niet in de slaapkamer te hebben, dan is die verandering er in ieder geval niet als er een vriendje komt.

Overigens heb ik ook een van mijn reuen waarbij ik uit moet kijken dat hij niet bezitterig wordt over mij. Die deed ook vervelend ook om mijn man uit te dagen  ::)
Hij heeft heel veel claim gedrag. Aaien nu! , tegen me aan hangen, aandacht claimen als ik met een andere hond bezig ben ed.
Verder kan ik me niet vinden in rangorde, zeker niet in al die regeltjes als altijd eerst de deur uit. Is ook al vaak ontkracht die theorie. Ik zie dat meer als discipline en veiligheid.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2943757
Kaio schreef: Nou ik heb wel vernomen dat dit vaker gebeurd bij alleenstaande vrouwen met reu.... Jij ben zijn "b*tch". Soort van beziiterigheid.
En dan wordt ie ook nog eens uit het domein slaapkamer verjaagd. Dan doe je er sowieso goed aan om hem altijd niet in de slaapkamer te hebben, dan is die verandering er in ieder geval niet als er een vriendje komt.

Overigens heb ik ook een van mijn reuen waarbij ik uit moet kijken dat hij niet bezitterig wordt over mij. Die deed ook vervelend ook om mijn man uit te dagen  ::)
Hij heeft heel veel claim gedrag. Aaien nu! , tegen me aan hangen, aandacht claimen als ik met een andere hond bezig ben ed.
Verder kan ik me niet vinden in rangorde, zeker niet in al die regeltjes als altijd eerst de deur uit. Is ook al vaak ontkracht die theorie. Ik zie dat meer als discipline en veiligheid.
Tjonge, daar herken ik wat in zeg! Nooit bij stil gestaan!
Als vriendlief thuis is trekt meneer Nelson ook behoorlijk aandacht. Ik negeer hem dan gewoon.

TS, is het niet een idee om je hond 's nachts een tijd in de bench te laten? Jaloers of niet, je spullen onder plassen is gewoon echt vervelend! Ik zou hem inderdaad ook niet meer op je slaapkamer laten, zodat hij in ieder geval gaat begrijpen dat dit jou plek is, en dat jij bepaald wie daar komt. En jou hond hoort daar dus even niet bij.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2943844
Ik heb het ook wel gelezen, dat volle reuen met een vrouw als eigenaar dat kunnen doen. Eigenlijk ben je dan teveel partner geworden.

Ik zou ook hem voortaan beneden laten slapen en bij voorkeur in een bench. De kans dat hij die onderplast is veel kleiner. Het plassen klinkt echt als markeren en dat past bij dat hij jou als partner is gaan zien.
En ik zou voorlopig even niet al te fysiek met hem zijn, qua aaien en knuffelen. Zeker niet relatief kort voordat je bezoek krijgt. Laatst had Yvette op facebook een artikel waarin stond dat dit niet goed is. Ik heb het maar heel vluchtig bekeken, omdat ik dingen die niet zo herkenbaar zijn voor ons niet altijd even aandachtig lees. Misschien heeft Yvette de link nog, is wel interessant voor je denk ik.

Overigens denk ik net als Kaio dat rangorde in de zin van dominant-onderdanig hier niets mee te maken heeft. En dat dingen zoals als eerste door de deur gaan ook geen invloed op deze situatie zullen hebben.
Door Thurin
#2944441
Hier soortgelijk probleem gehad. Toen een bench geintroduceert en probleem opgelost...maar zodra ik hem los laat is het meteen weer raak al is het maar 5 min om bijvoorbeeld de was op te hangen.
Door Deesje
#2945145
uiteindelijk los je het echte/achterliggende probleem niet op als je een bench gaat gebruiken of hem niet meer op de slaapkamer laat.. je bestrijdt de symptomen maar misschien moet je wel even verder kijken? om te voorkomen dat er andere kleine dingetjes straks op gaan spelen, ergens in jullie verhouding zal er iets niet 100% kloppen , misschien toch goed om daar samen met iemand die er verstand van heeft naar te gaan kijken? Of in ieder geval even heel kritisch te gaan kijken of er meer niet ideaal gaat/is... (al ben je zelf ook nooit helemaal objectief)..

daarbij vind ik, het klinkt als, altijd een beetje een moeilijke.. het kan dat hij markeert, maar misschien is het wel een stuk onzekerheid, niet kunnen overzien van een situatie, of onrust/stress..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door