Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door fester
#335080
Pas geleden heb ik mijn honden alleen laten enten voor de ziekte van weil. Ik zou eerst hier naar de dierenarts gaan die zou zou ze apart voor mij bestellen dat moest per 10 stuks en ik heb 5 honden. Toen het zover was en ik belde voor een afspraak bleek dat ze de entingen nog niet hadden besteld. Ik zij laat dan maar dan gaan we wel naar de Ottenhorst in Terneuzen niet naast de deur maar we moesten toch op controle voor Pride. Onze flatcaot die daar een chemokuur had onder gaan. Dan laat ik ze daar gelijk allemaal enten voor weil. Door Dr Vos ben ik er ook achter gekomen en jullie site dat al die entingen allemaal onzin is. Ik heb daar nogmaals het een en ander gevraagd. En Dr Vos vertelde dat het al 25 jaar geleden bekend was dat al die entingen onzin is. Hij had vroeger toen hij nog studeerde met een nu hele bekende virusloog die toen al zij dat het onzin was. Hij vroeg aan Dr Vos als hij zijn eigen kliniek ging oprichten of hij het anders ging doen. En dat heeft hij gedaan. ;D Hij krijgt regelmatig de vraag, zijn er bij jullie nooit geen zieken honden omdat jullie zo enten. Hij heeft er nog nooit een gehad. In Amerika is het zelfs zo vertelde hij dat de dierenartsen daar een curses kunnen volgen van 1500.00 dollar. Hoe vertel je de honden eigennaren dat enten eigelijk hemaal niet nodig is, en dat die troep er al die jaren voor niks is in gespoten? Zijn kliniek draait niet op in entingen voor hun is dat maar een bijzaak. Heel veel klinieken draaien daar op. Ik heb wel eens gelezen dat het bij een kliniek €250.000 scheelde als de mensen dat niet meer deden. Vooral oudere honden die moet je niet meer enten die kunnen er zelf door aan gaan vertelde hij. Voor alle duidelijkheid adviseerde hij wel om elk jaar te enten voor weil en 1x in de 3 jaar parvo er bij. Ik ben blij dat er nog wel eerlijke dierenarsten zijn. Enne mijn honden hadden helemaal geen tandsteen en prachtige witte tanden en zien er supper uit. Gaf hij als compliment. En daar wilde ik Barfplaats nog even voor bedanken. Want als ik dat artikel in de flatcoat koerier niet had gelezen dat had ik nu nog steeds op die gore hondenbrokken gezeten. Maar ik wist niet beter.
Dus hardstikke bedankt voor alle goede adviezen die ik hier heb gelezen, en vooral de hulp!!!!!!! ;D ;D ;D
Fester
Door Lizzy
#335082
Namens iedereen van Barfplaats : bedankt voor je compliment en bedankt voor je bericht :D! En graag gedaan! Overigens, met speciale dank aan Domenica! Zij heeft ervoor gezorgd dat er in de Flatcoat Koerier over voeding geschreven is!!

Barfplaats wordt gesponsord door