ik heb een vraagje

ik wil mijn hond geitenvlees met bot gaan geven gekookt

alleen geitenvlees is n.l 2 keer zo duur dan geitenvlees met bot ik betaal voor het laatste 4,5 euro de kilo

groetjes sascha

Moderator: Lizzy
sascha schreef: hallo allemaal??? ??? ???
ik heb een vraagje
ik wil mijn hond geitenvlees met bot gaan geven gekooktnu vertelde de slager dat geitenbotten versplinteren
en dat dat niet zo goed is voor de hond graag jullie mening
alleen geitenvlees is n.l 2 keer zo duur dan geitenvlees met bot ik betaal voor het laatste 4,5 euro de kilo
groetjes sascha![]()
![]()
![]()
sascha schreef: hallo allemaalAls ik hier lees dat je gekookte botten wil gaan geven, zegt mij dat je hier nog maar bar weinig gelezen hebt, misschien is het handig dat je in de bieb even gaat lezen bij het voeren van botten en zo
ik heb een vraagje
ik wil mijn hond geitenvlees met bot gaan geven gekooktnu vertelde de slager dat geitenbotten versplinteren
en dat dat niet zo goed is voor de hond graag jullie mening
groetjes sascha![]()
![]()
![]()
tieneke schreef: Als je hond nog geen botten gewend is moet je echt eerst beginnen met kippennekken,hierna kippenvleugels(goed inknippen)dan eens een zacht lamsribjeIk geef mijn honden heel vaak geiteribben en dat gaat prima, want jouw lamsribbetjes zijn ondertussen al op
Geitenribben zou ik persoonlijk niet geven...best hard.
Laura2004 schreef: Ik geef mijn honden heel vaak geiteribben en dat gaat prima, want jouw lamsribbetjes zijn ondertussen al opHoi Laura,ben zelf nogal voorzichtig met de gebitjes van onze nollebakmonstersjammer genoeg, maar om te beginnen lijkt het me niet echt het ideale bot.
Laura2004 schreef: Die geitebotten die ik geef zijn net zo zacht als de meeste lamsribben vind ik. Ze hebben geen last van hun gebit ofzo. Het zijn toch niet dragende delen. En ik neem aan dat het ook van jonge dieren is.Als je zeker weet dat het van jonge geiten komt is er niet veel aan de hand,zelf heb ik nog steeds het verhaal van Helen met Kuma voor de geest die knetterharde geitenbotten had gegeten en bijna het loodje had gelegd....