Ze woog in januari 40 kg. In juni nog steeds. Terwijl ze eruit ziet of ze 3 kg of meer is afgevallen! Ik ben ervan overtuigd dat ze haar energie veel beter benut nu ze in plaats van zes dagen 500 gram, nu zo eet (3x 1 kg, 1x 500-700 gram vis). Ze ziet er slanker en beter uit, maar weegt hetzelfde!
Ze heeft ook meer energie, met name op de vastendagen.
Het bevalt me dus, dat kun je wel zeggen. En ja, waarom... Ik heb het gevoel dat dit het meest de natuur benadert zoals het hoort. Het is en blijft een wolfachtige, en die eten niet elke dag. Dus simuleer ik een prooi en geef ook niet elke dag eten. Het is eigenlijk best makkelijk als je de formule kent, en die kende ik voorheen niet.
Ik merk zoals gezegd gewoon geen enkel verschil met toen ik nog GF voerde.
Ik geef kruiden en pitten omdat ik geloof in de theorie van een vriendin: vroeger/nu nog in andere delen van de wereld aten prooidieren veel gevarieerder voedsel. Dat ontbreekt in ons land bij verarmde grond en het uitsterven van bepaalde kruiden en planten door maaien e.d. Dus die simuleer ik dan met kruiden die ik zelf uitkies (als ik weer iets nuttigs tegenkom kan het best zijn dat ik dat erbij geef).
Ik voer veel relaxter moet ik zeggen, nu ik geen GF meer maak en de natuur zijn gang laat gaan. Was in het begin heel erg bezig met alles compleet te maken, en elke soort groente en fruit die er bestond in haar prak te verwerken.
Oh, nog vergeten, ze krijgt ook wel eens vijgen, of dadels, dat soort dingen. Bij trainen krijgt ze alleen kaas en zelfgemaakte leverkoekjes als beloning. Dat soort dingen geef ik dus wel eens. Baat het niet dan schaadt het niet, en het motto is dat 80% minimaal uit prooidieren moet bestaan, en de rest doet er niet toe (tenzij je natuurlijk heel foute dingen geeft

), dus met dat idee krijgt ze de zogenaamde tafelresten.