Het blijft toch intrigeren.
Vorige week is het giardia slachtoffer geent, nadat het een paar maanden goed is gegaan (op stabiel brok, geen vers er meer bij dus dat stuk leek eigenlijk wel te kloppen, bij dieren die gevoelig zijn op de spijsvertering niet half half voeren maar het 1 of het ander, dat lijkt in elk geval bij dit geval te helpen) is het nu weer mis.
Hij is de 4e geent en in de nacht van 13 op 14 juni ging het weer fout, poep door het hele huis met de specifieke giardia geur.
Nou heb ik ergens gelezen dat giardia zich in de galwegen terug kan trekken en op momenten van verminderde weerstand (zoals nu dus met het enten) weer de kop op kan steken. Er zijn nu ontlastingsmonsters verzameld en vandaag worden die gesnapt op giardia.
Er lopen nog 5 andere dieren (katten)in huis die allemaal geen enkel teken van besmetting vertonen.
Hij heeft finidiar gehad wat gelukkig goed werkt. Om te testen 1 keer niet gegeven en het was dus gelijk weer mis.
Tevens is het opvallend dat op momenten dat dit probleem de kop op steekt er ontlasting komt met een soort haarballen erin waar ie normaal geen last van heeft, doet mij denken dat het darmstelsel en mogelijk de maagsappen dus niet op volle sterkte werken en de haren niet kunnen verteren. Geen idee hoor of dat kan maar zo lijkt het dus wel te zijn.
Persoonlijk denk ik dat dat wel beter zou gaan als ie op volledig vers zou staan, maar dat is nou eenmaal niet mijn keus
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
Het niet meer wisselen tussen commercieel en rauw doet in elk geval goed, dat is in mijn idee al best bijzonder om te merken.