Tja, dat komt ervan, als je bij de brokkenboeren gaat neuzen
En je gelooft ze toch ook niet als ze beweren dat brokken de beste, de enige manier zijn om je dier te voeren?
Knoflook en z'n familieleden ui en prei zijn inderdaad in grotere hoeveelheden giftig voor dieren (weet eigenlijk niet hoe het met mensen zit, vreemd genoeg). Maar knoflook heeft ook veel goeie eigenschappen, dus kleine beetjes kunnen geen kwaad. Ui en prei kun je beter niet voeren.
Hoe het zit met worm- en andere parasietverdrijvende eigenschappen van knoflook? Ik heb een paar onderzoeken gezien die elkaar tegenspreken, maar de aantallen waren erg klein dus dat zegt mij niet zoveel.
Uit eigen ervaring kan ik geen spectaculaire resultaten melden, noch tegen vlooien noch tegen teken, en bij de paarden helpt het ook niet geweldig tegen vliegen. Maarja, geen controle-groep, dus ik weet ook niet hoe het er zonder knoflook had uitgezien.
Misschien zijn er hier mensen die wel duidelkijke resultaten hebben gezien?
Wel ooit een deugdelijk onderzoek gezien waarui bleek dat knoflook een zeer effectief antibioticum is. Darmbacterien leggen het loodje, dus alweer grote hoeveelheden zijn niet aan te raden.