Hallo allemaal,
Ik ben druk bezig met een zoektocht naar iets tegen teken. Dit is de eerste lente/zomer voor onze Maltezer x Shih Tzu (ze is nu ong. 10 maanden) en ik ben nogal bang dat ze opeens een keer onder de teken zit (en aangezien ik die dingen echt nog nooit gezien heb ben ik er ook extra huiverig voor )... Ze heeft erg lang haar en is klein, dus ze wordt rustig bedolven onder het lange gras.
Gisteren heb ik me even laten informeren bij de dierenwinkel, maar die komen toch altijd maar weer met die sprays en druppels. Nu ben ik er al over uit dat ik dat niet wil geven, omdat ik hier al gelezen heb dat daar veel giftige stoffen inzitten. Ook zo'n Scalibor band lijkt me niet zo fijn aangezien ze dat altijd om moet hebben. Maar wat blijft er dan nog over? Iemand ervaring met andere natuurlijke middeltjes? Ik zag toevallig ook Biofood Schapenvet Knoflook bonbons. Maar helpt dat en is dat verder ook wel goed voor de gezondheid?
Excuus dat ik hier een topic over maak, er zullen er al wel meerdere zijn op het forum. Maar door alle informatie weet ik echt serieus niet meer wat goed is en wat niet. Of is er eigenlijk gewoon nog niks op de markt wat tegen teken helpt en verder niet schadelijk is voor de hond?