Bedankt voor de antwoorden
Ik ben even veder gaan zoeken over hoe en wat en heb besloten indergeval geen enting te zetten tegen babesiosis, het lijkt me meer kwaad dan goed te doen
Dit artikel is misschien ook voor jullie interssant voor als je zelf de afweging aan het maken bent:
http://www.dierenziekenhuis.nl/Bibliotheek/tabid/69/ItemID/298/Default.aspx?Word=Vaccineren++tegen+Babesiose+-+Zin+of+onzin%3F
Veder nog wel iets interessants gevonden over leishmania, er blijkt een enting tegen te bestaan.
Ik heb hier een ander topic voor geopende omdat me dat handiger leek dan hier neer te zetten.
Veder vroeg ik me af welke anti teken behandeling jullie aanraden, dus buiten de Scalibor Protectorband.
Is er misschien iets minder heftig wat ook goed helpt?
Vind het niet echt fijn om zo'n heftig middel in te zetten bij een klein hondje ( chihuahua )
Daarbij vind het namelijk niet echt fijn dat het zo verschrikkelijke giftig is voor water leven en zo.
Nou hebben mijn schoonouders een groot zwembad in de tuin maar we gaan daar ook regelmatig naar het strand of een berg beek om te zwemen, dan zou ik het dus fijn vinden om de hond gewoon mee te kunnen nemen en eventueel te kunnen laten zwemen ( als hij dat wilt natuurlijk
)
CindyMayella schreef:
Mijn ouders wonen al 10'jaar in de Algarve en die hebben 5 honden..... Zij geven sowieso zo'n pipetje waarbij ook iets zit tegen, als ik het goed heb, muggen..... Heb nl vorig jaar specifiek gevraagd waarom Advantix, en toen zei mn vader dat dat de enige was (die daar te verkrijgen is) waarbij ze ook beschermd zijn tegen die insecten..... Kan het nog wel even navragen......
Als je dat zou willen doen zou ik dat heel fijn vinden