Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#2883000
Aan welk merk geven jullie de voorkeur of welke werkzame stoffen moeten er in zitten? Mijn DA kan het niet geleverd krijgen dus zal iets online moeten bestellen.
Ik dacht aan Drontal pup.
Door Parelridder
#2883017
Ik heb ook Drontal pup gebruikt. 'k Vond dat makkelijk werken omdat het vloeibaar is, maar ze vinden het wel erg smerig (trekken een vies gezichtje na toedienen). Er vanuitgaande dat je meermalen ontwormd, vind ik het afwisselen van middelen een goede optie.
Door Jantina
#2883029
Ik wil nog heel even wachten ivm de gesteldheid van Lizzy (als ze de ontlasting gaat ruimen waar wormmiddel in zit, lijkt me dat nu erg belastend voor haar) maar ga het even bekijken allemaal, thanx!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2883062
Toevallig dat ik dat laatst allemaal heb uitgezocht, nadat ik een pup had gezien die vol met haakwormen zat.
Pups kunnen ook via de moedermelk al besmet worden met haakwormen. Drontal pup leek mij toen het beste middel, het bevat alleen febantel, de praziquantel zit alleen in de drontal tabletten. Het lijkt me ook een stuk makkelijker toe te dienen dan een pasta en met 1 flesje zou je je hele nest iedere 2 weken kunnen ontwormen.

stronghold werkt bij de hond trouwens niet tegen haakwormen (bij de kat wel)
Door Hanny
#2883083
Banminth, zo'n tube en dan afmeten per 500 gram gewicht. Op je pink doen en hup in het bekkie
Op de gebruiksaanwijzing staat ook tegen haakwormen. De drontal pup heb ik ook wel eens bekeken, dat is heel veel voor vier pupjes.
Eerlijk waar, ik merk nooit iets aan de teven, als de pupjes ontwormd zijn. Ik let er goed op, maar echt geen waarneembare reactie.
Overigens ontworm ik de teven niet, kan stom zijn, maar hier bevalt het goed.

Hanny
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2883547
Hanny schreef: Banminth, zo'n tube en dan afmeten per 500 gram gewicht. Op je pink doen en hup in het bekkie
Op de gebruiksaanwijzing staat ook tegen haakwormen. De drontal pup heb ik ook wel eens bekeken, dat is heel veel voor vier pupjes.
Eerlijk waar, ik merk nooit iets aan de teven, als de pupjes ontwormd zijn. Ik let er goed op, maar echt geen waarneembare reactie.
Overigens ontworm ik de teven niet, kan stom zijn, maar hier bevalt het goed.

Hanny
Banminth werkt niet meer tegen haakwormen, die zijn resistent geworden tegen pyrantel.
Door Lizzy
#2883602
*Dorothea* schreef: Banminth werkt niet meer tegen haakwormen, die zijn resistent geworden tegen pyrantel.
En binnenkort werken de stoffen die nu tegen haakwormen werken niet meer tegen haakworm... Zou het daarom niet verstandig zijn om eerst te controleren wat voor wormen de pup heeft, om daarna een wormenmiddel te kiezen dat er goed bij past? Als pup geen haakworm heeft, hoef je ook niet te kiezen voor een middel dat ook tegen haakworm werkt?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2883620
Lizzy schreef: En binnenkort werken de stoffen die nu tegen haakwormen werken niet meer tegen haakworm... Zou het daarom niet verstandig zijn om eerst te controleren wat voor wormen de pup heeft, om daarna een wormenmiddel te kiezen dat er goed bij past? Als pup geen haakworm heeft, hoef je ook niet te kiezen voor een middel dat ook tegen haakworm werkt?
Ja eens, al zijn er weinig fokkers die daar voor zullen kiezen, iedere 2 weken een ontlastingsonderzoek.
Door Hanny
#2883674
Als Banminth niet meer tegen haakwormen werkt, dan zou dat verdorie aan toe ook niet vermeld mogen worden.
Juul had een lichte wormbesmetting, Banmint gegeven en nu?????
Ik ga niet weer een test bij het Woud laten doen, dat wordt te prijzig.
Moet nog maar eens goed nadenken.

Hanny
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door