Moderator: Lizzy
HeleenQ schreef: maar ik krijg het idee dat je twee keer moet 'koken': iedere keer één keer voor jezelf en één keer voor je beestjes... Of overschat ik dit?Alles moet je rauw geven en niet "koken''
nikèdog2000 schreef: lizzy weet jij of kippenhuid ook orgaan is of aleen maar vet?Hi Nikedog2000, het is altijd handiger om je vraag in een eigen topic te stellen (tenzij het direct met een al bestaand onderwerp te maken heeft). Maar om dan toch antwoord op je vraag te geven: ik denk dat huid van de kip wel voor het grootste deel valt onder vet.
HeleenQ schreef: Dit is in ieder geval al een goeie tip: invriezen. Ik ben al aan het experimenten met KVV van rodi en dat bevalt ze heel goed. Ik moet zeggen dat de guste waarmee mn schatten zich nu op hun voerbak werpen errug bemoedigend is om ermee door te gaan. ik maak voor de pup nog wel eens brintapap met brood en groenten, vind ze ook erg lekker, maar ik was nog wat huiverig om helemaal om te schakelen. ik denk dat ik maar ers ga lezen wat er in droogvoer zit...het is afval dus het koste mij niets
dus je kan bij elke slager/ poelier vragen om karkassen en botten? is dat duur?
Bink schreef: je moet je er in verdiepen, het hoe en wat. Dat is anders dan een zal brokken kopen. Maar als je eenmaal doorhebt wat je nodigt hebt en waar je dat kan kopen/halen, dan gaat dat net zo gemakkelijk.Precies! Net zo als je je (zou) moet(en) verdiepen in het hoe en wat voor mensen, als je jezelf en je gezin goed wilt voeden. Da's te leren, en evenzo is het voeren van honden en katten te leren. It's NOT rocket science
Lizzy schreef: Hi Nikedog2000, het is altijd handiger om je vraag in een eigen topic te stellen (tenzij het direct met een al bestaand onderwerp te maken heeft). Maar om dan toch antwoord op je vraag te geven: ik denk dat huid van de kip wel voor het grootste deel valt onder vet.Misschien ook niet de goeie plek om te reageren..