gisteren hoorde we van de DA dat de otiderm uit de handel is ???
het enige dat er nu nog bij oormijt gegeven wordt is een pipetje voor vlooien.
weet iemand hier iets meer over.
wat zou je nu e.v.t bij oormijt kunnen geven.
Moderator: Lizzy
chamourel schreef: gisteren hoorde we van de DA dat de otiderm uit de handel is ???Vraag het anders eerst bij een andere Da aangezien volgens sommigen b.v. ook de Specicare uit de handel is.
het enige dat er nu nog bij oormijt gegeven wordt is een pipetje voor vlooien.
weet iemand hier iets meer over.
wat zou je nu e.v.t bij oormijt kunnen geven.
oebaya schreef: Inderdaad is het nieuwste om en paar druppels anti-vlooienmiddel uit zo'n nekpipetje in de oren te druppelen. Kreeg dat advies voor een kat die zwaar oormijt had toen wij hem op straat vonden.ja dat deden we in het asiel ook wel eens ,maar dan moet er geen open plekje zitten want dan gillen ze het uit.........
Het is chemisch, maar het werkt perfect.
gr.
Nicolett
Lizzy schreef: Ik hoor eigenlijk al een paar jaar dat otiderm uit de handel is gehaald (omdat er een verboden stof in zit).o
oebaya schreef: Inderdaad is het nieuwste om en paar druppels anti-vlooienmiddel uit zo'n nekpipetje in de oren te druppelen. Kreeg dat advies voor een kat die zwaar oormijt had toen wij hem op straat vonden.Het is volgens mij echt niet de bedoeling om een pipetje tegen de vlooien in de oren te druppelen, zoals iemand anders al aanhaalt: als het trommelvlies niet intact is kan dat nare gevolgen hebben... Bovendien zijn die dingen daar gewoon niet voor gemaakt.
Het is chemisch, maar het werkt perfect.
gr.
Nicolett
tinemie schreef: Het is volgens mij echt niet de bedoeling om een pipetje tegen de vlooien in de oren te druppelen, zoals iemand anders al aanhaalt: als het trommelvlies niet intact is kan dat nare gevolgen hebben... Bovendien zijn die dingen daar gewoon niet voor gemaakt.Wat denk je dat er gebeurd als je Otiderm in een oor doet met een kapot trommelvlies? Da's niet veel anders dan wat er gebeurd als je er Frontline in drupt... Kan nare gevolgen hebben. Daarom was ik er dus ook tegen om "zomaar" Otiderm over the counter te verkopen, iets dat mij vaak niet in dank werd afgenomen... want volgens veel eigenaren was het "maar" een zalfje voor in de oren...